Azjaci traktują sklepy convenience jak prywatną lodówkę

www.portalspozywczy.pl 25 lipca 2017 14:42

Sklepy convenience w Azji różnią się od placówek w Polsce: oferują bardzo urozmaicony asortyment w małych opakowaniach na tzw. jedną okazję konsumpcyjną, konkurują z kawiarniami rozbudowaną ofertą kawy, napojów oraz ciastek, a nawet - w Japonii - są sklepy convenience z dedykowaną ofertą asortymentową tylko dla kobiet. Japończycy, Tajlandczycy i Koreańczycy, często traktują sklepy convenience niczym prywatną lodówkę. Na przykład idąc do pracy, kupują gotowe posiłki na śniadanie lub lunch – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey.

– Sklepy convenience w Japonii oferują inny niż w Polsce asortyment, czyli przede wszystkim produkty na jedną okazję – śniadanie, lunch, kolację czy słodką przekąskę – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey.

Jak tłumaczy Wojciech Bogdan, klienci traktują sklepy convenience niczym swoją lodówkę. – W ciągu dwóch dni odwiedziłem w Japonii ok. 100 sklepów convenience, które oddalone są od siebie często o zaledwie 30-50 m. W godz. 18-19 wielokrotnie widziałem klientów kupujących 2-3 produkty na kolację. Natomiast rano nabywają 1-2 produkty na śniadanie oraz napój np. gorącą kawę lub herbatę. Można nawet kupić jedno jajko na twardo, czy dwa plasterki wędliny – opowiada.

To wymusza bardzo sprawną logistykę. – Sklepy convenience są zaopatrywane nawet cztery razy dziennie, a towarowanie następuje rano, w porze lunchu, ok. 16.00 i 20.00 – mówi Wojciech Bogdan.

Dodaje, że sklepy te zapewniają miejsce, w którym można usiąść i coś zjeść i na wyposażeniu wielu sklepów convenience jest kilka mikrofalówek, w których można podgrzać posiłek.

– Sklepy convenience w Azji wykorzystują tzw. okazje na kawę czy ciastko. Do tego stopnia, że w Japonii, Korei czy Tajlandii kawa staje się bardzo ważnym produktem tego formatu – przyciąga klienta, który przy okazji dokupuje inne produkty, a to przekłada się na większe obroty – tłumaczy Wojciech Bogdan. 

– W azjatyckich sklepach convenience klient może się poczuć jak w dobrej kawiarni. Dysponują one wysokiej jakości ekspresami oraz dobrym ziarnem i są poważną konkurencją dla kawiarni – dodaje.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.