Badanie: Kawa i hot-dogi paliwem napędowym polskich kierowców

Autor: dlahandlu.pl 27 czerwca 2017 10:29

Niemal połowa kierowców (49%) przyznaje, że lubi się zatrzymywać podczas podróży, aby zrobić sobie przerwę i posilić się. Kierowcy najczęściej wybierają wówczas kawę oraz hot dogi. Podróżujący, wybierając miejsce z gastronomią, kierują się przede wszystkim jego lokalizacją oraz szybkością otrzymania posiłku. Jedzenie w podróży nie musi mieć wyjątkowych wartości odżywczych, powinno być jednak świeże i szybko podane – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

41% kierowców wybierając lokal na spożycie posiłku podczas podróży, preferuje miejsca sieciowe. 43% respondentów przyznaje, że ma stałe miejsca, w których lubi się zatrzymywać. Tylko co piąty kierowca twierdzi, że woli zjeść posiłek w samochodzie, bez zatrzymywania się. Co czwarty kierowca przyznaje, że podczas podróży zwraca uwagę na wartości odżywcze i kaloryczność produktów – w czasie podróży o wiele częściej respondenci pozwalają sobie na jedzenie hot dogów, zapiekanek i innych przekąsek typu fast food, głównie ze względu na szybkość podania. Niemal połowa respondentów (48%) przyznaje, że nie wyobraża sobie podróży samochodem bez kawy – na trasach dłuższych niż 150 km aż 80% kierowców kupuje kawę zawsze lub bardzo często. Co trzeci kierowca przyznaje, że nie akceptuje spożywania posiłków w samochodzie.

Najbardziej istotnymi aspektami przy wyborze miejsca na posiłek są dla respondentów: świeżość serwowanych produktów oraz czystość lokalu. Najmniej istotnym aspektem jest możliwość zakupu posiłku w systemie drive-through.

 – Z naszego badania wynika, że kierowcy nie oczekują od miejsc gastronomicznych na trasie specjalnych udogodnień, takich jak np. specjalna oferta dla dzieci, kąciki zabaw dla najmłodszych czy możliwość zakupienia potraw dostosowanych do różnych wymogów dietetycznych. Jedzenie w trakcie podróży ma spełniać dwa podstawowe warunki: ma być świeże i szybko podane. Jednocześnie warto zauważyć, że kierowcy wskazują na potrzebę większej różnorodności potraw – np. wzbogaceniu oferty o większy wybór zup, pierogów czy sałatek. Być może obecne wybory posiłków bazujące głównie na hot dogach, zimnych słodkich przekąskach czy jedzeniu typu fast food są determinowane przez ograniczone oferty na stacjach – komentuje Adam Ciołek z ARC Rynek i Opinia, kierownik projektu.

Badanie zostało zrealizowane w maju 2017 roku przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na celowej próbie N=1051 kierowców, którzy w ciągu ostatniego roku odbyli co najmniej 3 podróże samochodem na odległość co najmniej 150 km oraz podczas co najmniej jednej z nich skorzystali z zakupu posiłku lub przekąsek.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    12,50

  • Min

    9,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.