Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: Klienci wybierają sok dopiero przy sklepowej półce

Autor: www.dlahandlu.pl 24 października 2013 12:32

Badanie: Klienci wybierają sok dopiero przy sklepowej półce

Polacy piją soki dla smaku, przyjemności i dla zdrowia. Jedna trzecia respondentów przyznaje, że dokonuje wyboru konkretnego produktu dopiero przy sklepowej półce, a karton z zamknięciem pozostaje w tej kategorii opakowaniem deklarowanym jako najczęściej kupowane - wynika z badania przeprowadzonego w lipcu 2013 roku przez MillwardBrown na zlecenie firmy Tetra Pak. Analizie poddane zostały preferencje konsumentów w odniesieniu do różnych rodzajów napojów bezalkoholowych.

Decyzje konsumenckie w segmencie soków są impulsowe. 31 proc. respondentów badania Tetra Pak deklaruje, że w ogóle nie planuje zakupu konkretnego soku i wyboru dokonuje dopiero przed sklepową półką. jedna czwarta Polaków idąc do sklepu zamierza nabyć produkt z tego segmentu, nie ma jednak sprecyzowanego jego rodzaju (smaku czy np. marki).

Czynnikiem najczęściej deklarowanym jako wpływający na wybór soku jest cena, jak wynika z raportu Tetra Pak. Przy zakupie soku na własne potrzeby bierze ją pod uwagę ponad połowa badanych (52 proc.). Kolejne ważne czynniki uwzględniane przy indywidualnym wyborze to: marka (44 proc.), producent (25 proc.) oraz wielkość opakowania (22 proc.).

Za najsmaczniejszy rodzaj produktów wśród soków, nektarów i napojów, uznane zostały soki owocowe, otrzymując 54 proc. wskazań. Na drugim miejscu pod względem smaku znalazły się napoje niegazowane o smaku owoców (51 proc.). Kolejne miejsce zajęły soki i napoje dla dzieci (49 proc.).

Silną pozycję pod względem atrybutu naturalności zajmują soki wyciskane bezpośrednio z owoców (tzw. soki NFC - ang. not from concentrate), które są tak postrzegane przez 48 proc. ankietowanych. Za naturalne uznali oni również soki owocowe (45 proc. wskazań). Soki wyciskane bezpośrednio z owoców zostały ponadto ocenione jako najlepsze dla zdrowia przez ponad połowę respondentów (55 proc.). Są one najczęściej wybierane przez osoby z wyższym wykształceniem, mieszkające w dużych miastach. Za mające dobry wpływ na zdrowie uważane są również soki i napoje dla dzieci (52 proc.) oraz soki i napoje dla dzieci i niemowląt (49 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.