Bio Planet: Jesteśmy liderem rynku w zakresie dystrybucji hurtowej żywności ekologicznej

Autor: dlahandlu.pl 12 kwietnia 2018 13:33

Bio Planet: Jesteśmy liderem rynku w zakresie dystrybucji hurtowej żywności ekologicznej Fot. materiały prasowe Bio Planet

W 2017 r. Bio Planet S.A. zwiększyła sprzedaż osiągając 123,3 mln zł przychodów ze sprzedaży (9 proc. wzrostu w stosunku do 2016 roku, kiedy przychody wyniosły 113,5 mln zł). Jednocześnie zwiększył się zysk netto spółki osiągając poziom 1,02 mln zł.

Wszystkie akcje spółki były notowane na rynku NewConnect. W ostatni dzień notowań 2017 r.,
tj. 29 grudnia 2017 r., kurs akcji zamknął się na poziomie 7,89 zł (oznacza to 9% spadek względem
ceny na koniec grudnia 2016 roku, która wynosiła 8,70 zł).

Wynik 2017 r. choć lepszy niż osiągnięty w 2016 roku nadal nie jest satysfakcjonującym poziomie.
Na osiągnięte wyniki 2017 r. wpłynęły takie czynniki jak: niższa niż oczekiwana dynamika przychodów ze sprzedaży (tylko 9%, podczas gdy w 2016 roku dynamika sprzedaży wynosiła 32%); wzrost kosztów wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych w stosunku do przychodów spółki (udział
ten w 2017 r. wyniósł 9,9% wobec 8,6% w 2016 roku); wysokie inne koszty operacyjne (udział w 2017 r. wyniósł 1,4% wobec 1,1% w 2016 roku); niewielki wzrost marży na sprzedaży; wysokie dodatnie różnice kursowe związane ze spadkiem kursów EUR i USD.

W ocenie zarządu dynamika sprzedaży spółki w najbliższych latach nie będzie już tak wysoka, jak osiągana w latach przed 2016 rokiem. Dlatego, aby wrócić do osiągania rekordowych zysków netto konieczne będzie zwiększenie marży na sprzedaży generowanej przez spółkę.

- Rynek żywności bio rośnie nadal w Polsce w tempie szacowanym przez nas, na około 20% rocznie i wzrost ten wpisuje się w ogólnoświatowy trend zwiększania spożycia certyfikowanej żywności ekologicznej(...). W ocenie zarządu Bio Planet silny wzrost polskiego rynku bio żywności będzie kontynuowany w następnych latach, jednakże znaczną część tego wzrostu skonsumują sieci dyskontów i hipermarketów, w których udział Bio Planet nie jest wysoki, dlatego wzrost sprzedaży spółki może być w kolejnych latach nieco wolniejszy niż wzrost rynku żywności ekologicznej. Nasze szacunki odnośnie wielkości polskiego rynku żywności bio w 2017 r. to około 1,1 mld zł liczone w cenach detalicznych brutto. Z kolei wielkość rynku liczona w cenach hurtowych brutto wyniosła w 2017 roku około 760 mln zł, zaś w cenach hurtowych netto około 690 mln zł. Oznacza to, że udział Bio Planet w rynku (liczonym wg cen hurtowych netto) wyniósł w 2017 roku około 16%. Tym samym spółka zachowała pozycję lidera rynku polskiego w zakresie dystrybucji hurtowej żywności ekologicznej. Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności oraz nadal niewielki kapitał własny firmy uważamy, że zysk 2017 roku powinien zostać reinwestowany w spółce. Dlatego rekomendujemy akcjonariuszom przeznaczanie całego zysku za 2017 rok na zwiększanie kapitału zapasowego firmy. 
Naszym celem długoterminowym jest wypracowanie stabilnej i przewidywalnej polityki dywidendowej.
Wyzwaniem na następne lata dla spółki jest rozbudowa magazynów oraz budowa nowoczesnego zakładu konfekcjonowania żywności ekologicznej - napisał w liście do akcjonariuszy Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet S.A.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.