Bio Planet po III kwartałach z zyskiem na poziomie miliona zł

Autor: dlahandlu.pl 3 listopada 2017 14:03

Sprzedaż Bio Planet S.A. w całym III kwartale 2017 r. wyniosła 27,3 mln zł, co stanowi wzrost o 3 proc. w stosunku do sprzedaży za III kwartał 2016 r., która wynosiła 26,5 mln zł. Sprzedaż po trzech kwartałach 2017 r. wyniosła 90,8 mln zł, co stanowi wzrost o 10 proc. w stosunku do sprzedaży po trzech kwartałach 2016 r., która wynosiła 82,9 mln zł. Strata netto w III kw. 2017 r. wyniosła 493 tys. zł, podczas gdy w III kw. 2016 r. wykazała zysk netto w wysokości 251 tys. zł.
Spółka uzyskała po trzech kwartałach 2017 r. zysk netto w wysokości 1.017 tys. zł, wykazując wzrost o 49 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2016 r., kiedy to zysk netto wynosił 681 tys. zł.

Spółka obserwuje stopniową zmianę struktury dystrybucji produktów bio w Polsce. Przyspieszeniu ulega udział kanału handlu nowoczesnego (dyskonty, super- i hipermarkety), natomiast maleje dynamika wzrostu w kanale specjalistycznych sklepów z żywnością ekologiczną, który mimo wszystko pozostaje najbardziej strategicznym kanałem zbytu dla Bio Planet - czytamy w komunikacie.

Przy dynamice sprzedaży na poziomie 3% rentowność spółki istotnie maleje, gdyż spółka odnotowuje w 2017 r. wyższy niż 3% wzrost kosztów stałych. Zarząd podejmuje działania zmierzające do powrotu na ścieżkę wzrostu powyżej 6%, tak aby udział kosztów stałych w strukturze kosztów spółki znowu malał. Łączny udział kosztów wynagrodzeń, świadczeń oraz usług obcych w stosunku do przychodów ze sprzedaży wyniósł w III kw. 2017 r. 22,8%, podczas gdy w III kw. 2016 r. wyniósł 20,2%.

W III kwartale spółka kontynuowała wprowadzanie nowych produktów do oferty: m.in. ekologiczne
mrożonki (pizza i lody), bio sery wegańskie pod marką Vege Fiata, pieczywo ekologiczne firmy
Piasecki oraz ekologiczne jaglanki pod marką Bio Planet.
W sierpniu spółka uruchomiła dodatkowy zakład konfekcjonowania, w którym paczkowane są wszystkie surowce zawierające alergeny, takie jak gluten, orzechy, soja czy sezam. Dzięki temu główny zakład konfekcjonowania Bio Planet stał się wolny od alergenów.
W sierpniu w celu podniesienia standardu obsługi klientów Spółka zrealizowała inwestycje w postaci zakupu i uruchomienia nowoczesnej linii do mycia skrzynek do transportu towarów do klientów. Wartość inwestycji wyniosła 73,5 tys. zł.

Bio Planet S.A. jest liderem rynku polskiego w zakresie konfekcjonowania i dystrybucji żywności ekologicznej. Firma od 11 lat prowadzi sprzedaż żywności ekologicznej, którą konfekcjonuje pod markami własnymi firmy takimi jak: Bio Planet, Biominki, Bio Europa, Crystalline Planet oraz Bio Raj.

Pozostała część oferty dystrybucyjnej firmy to wyselekcjonowane produkty ekologiczne renomowanych producentów z kilkudziesięciu krajów świata, m.in. Alce Nero, Amylon, Bio Planete,
Bio Food, Coco Dr. Martins, Cocoa, Cocomi, Dary Natury, Lebensbaum, Limeko, Natumi, Sobbeke, Sojade, Terrasana, Vivani, Wasąg i Zwergenwiese.

Szczególnie ważną rolę w ofercie Bio Planet odgrywają produkty świeże – nabiał, warzywa i owoce
oraz wędliny i mięso. Pełna oferta dla sklepów to blisko cztery tysiące produktów. Podstawowym kanałem sprzedażowym firmy są sklepy specjalistyczne oferujące żywność ekologiczną na terenie całej Polski. Spółka obsługuje sklepy specjalistyczne w całej Polsce, zapewniając im z jednej strony możliwość kupienia produktów z wszelkich możliwych kategorii, jak również prowadząc dla sklepów doradztwo w zakresie wyboru lokalizacji, doboru i ułożenia asortymentu oraz zapewniając różnego rodzaju materiały edukacyjne. Od niedawna spółka prowadzi także sprzedaż na rynkach zagranicznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,19

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10811

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane