Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Bio Planet po III kwartałach z zyskiem na poziomie miliona zł

Autor: dlahandlu.pl 3 listopada 2017 14:03

Sprzedaż Bio Planet S.A. w całym III kwartale 2017 r. wyniosła 27,3 mln zł, co stanowi wzrost o 3 proc. w stosunku do sprzedaży za III kwartał 2016 r., która wynosiła 26,5 mln zł. Sprzedaż po trzech kwartałach 2017 r. wyniosła 90,8 mln zł, co stanowi wzrost o 10 proc. w stosunku do sprzedaży po trzech kwartałach 2016 r., która wynosiła 82,9 mln zł. Strata netto w III kw. 2017 r. wyniosła 493 tys. zł, podczas gdy w III kw. 2016 r. wykazała zysk netto w wysokości 251 tys. zł.
Spółka uzyskała po trzech kwartałach 2017 r. zysk netto w wysokości 1.017 tys. zł, wykazując wzrost o 49 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2016 r., kiedy to zysk netto wynosił 681 tys. zł.

Spółka obserwuje stopniową zmianę struktury dystrybucji produktów bio w Polsce. Przyspieszeniu ulega udział kanału handlu nowoczesnego (dyskonty, super- i hipermarkety), natomiast maleje dynamika wzrostu w kanale specjalistycznych sklepów z żywnością ekologiczną, który mimo wszystko pozostaje najbardziej strategicznym kanałem zbytu dla Bio Planet - czytamy w komunikacie.

Przy dynamice sprzedaży na poziomie 3% rentowność spółki istotnie maleje, gdyż spółka odnotowuje w 2017 r. wyższy niż 3% wzrost kosztów stałych. Zarząd podejmuje działania zmierzające do powrotu na ścieżkę wzrostu powyżej 6%, tak aby udział kosztów stałych w strukturze kosztów spółki znowu malał. Łączny udział kosztów wynagrodzeń, świadczeń oraz usług obcych w stosunku do przychodów ze sprzedaży wyniósł w III kw. 2017 r. 22,8%, podczas gdy w III kw. 2016 r. wyniósł 20,2%.

W III kwartale spółka kontynuowała wprowadzanie nowych produktów do oferty: m.in. ekologiczne
mrożonki (pizza i lody), bio sery wegańskie pod marką Vege Fiata, pieczywo ekologiczne firmy
Piasecki oraz ekologiczne jaglanki pod marką Bio Planet.
W sierpniu spółka uruchomiła dodatkowy zakład konfekcjonowania, w którym paczkowane są wszystkie surowce zawierające alergeny, takie jak gluten, orzechy, soja czy sezam. Dzięki temu główny zakład konfekcjonowania Bio Planet stał się wolny od alergenów.
W sierpniu w celu podniesienia standardu obsługi klientów Spółka zrealizowała inwestycje w postaci zakupu i uruchomienia nowoczesnej linii do mycia skrzynek do transportu towarów do klientów. Wartość inwestycji wyniosła 73,5 tys. zł.

Bio Planet S.A. jest liderem rynku polskiego w zakresie konfekcjonowania i dystrybucji żywności ekologicznej. Firma od 11 lat prowadzi sprzedaż żywności ekologicznej, którą konfekcjonuje pod markami własnymi firmy takimi jak: Bio Planet, Biominki, Bio Europa, Crystalline Planet oraz Bio Raj.

Pozostała część oferty dystrybucyjnej firmy to wyselekcjonowane produkty ekologiczne renomowanych producentów z kilkudziesięciu krajów świata, m.in. Alce Nero, Amylon, Bio Planete,
Bio Food, Coco Dr. Martins, Cocoa, Cocomi, Dary Natury, Lebensbaum, Limeko, Natumi, Sobbeke, Sojade, Terrasana, Vivani, Wasąg i Zwergenwiese.

Szczególnie ważną rolę w ofercie Bio Planet odgrywają produkty świeże – nabiał, warzywa i owoce
oraz wędliny i mięso. Pełna oferta dla sklepów to blisko cztery tysiące produktów. Podstawowym kanałem sprzedażowym firmy są sklepy specjalistyczne oferujące żywność ekologiczną na terenie całej Polski. Spółka obsługuje sklepy specjalistyczne w całej Polsce, zapewniając im z jednej strony możliwość kupienia produktów z wszelkich możliwych kategorii, jak również prowadząc dla sklepów doradztwo w zakresie wyboru lokalizacji, doboru i ułożenia asortymentu oraz zapewniając różnego rodzaju materiały edukacyjne. Od niedawna spółka prowadzi także sprzedaż na rynkach zagranicznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.