PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Bio Planet: Ponad milion zł zysku po trzech kwartałach br.

Autor: dlahandlu.pl 14 listopada 2019 09:09

Sprzedaż Bio Planet S.A. za październik br. osiągnęła 14,6 mln zł, co stanowi 18 proc. wzrostu w stosunku do sprzedaży w październiku 2018 r., która wyniosła 12,3 mln zł - podała spółka w komunikacie. Sprzedaż w całym III kwartale 2019 r. wyniosła 34,1 mln zł, co stanowi wzrost o 18 proc. w stosunku do sprzedaży za III kwartał 2018 r., która wynosiła 28,8 mln zł.

Sprzedaż pod trzech kwartałach 2019 r. wyniosła 111,7 mln zł, co stanowi wzrost o 19 proc. w stosunku do sprzedaży po trzech kwartałach 2018 r., która wyniosła 94,0 mln zł. Strata netto w III kwartale 2019 r. wyniosła 109 tys. zł, podczas gdy w III kwartale 2018 r. spółka wykazała stratę netto 348 tys. zł. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 1 050,0 tys. zł podczas gdy po trzech kwartałach 2018 r. osiągnęła stratę w wysokości 282 tys. zł

Spółka w III kwartale 2019 r. wykazała 29,0% marży na sprzedawanych towarach, podczas gdy w III kwartale 2018 r. marża wyniosła 27,4%. Wzrost marży przełożył się na osiągnięcie dodatnie EBITDA (683 tys. zł) w III kwartale 2019r. , przy czym należy pamiętać, ze III kwartał jest co roku najtrudniejszym dla Spółki okresem ze względu na występującą sezonowość sprzedaży.

W III kwartale 2019 r. wzrost sprzedaży wyniósł 18%, zaś wzrost kosztów rodzajowych wyniósł 16%. W ocenie zarządu wdrożone w spółce mechanizmy odnośnie dalszego zwiększania przychodów ze sprzedaży i ograniczenia wzrostu kosztów rodzajowych przełożą się w przyszłych okresach na poprawę stosunku wzrostu sprzedaży do wzrostu kosztów rodzajowych oraz przełożą się na zwiększanie zyskowności.

Zarząd nadal intensywnie pracuje nad wprowadzeniem nowych atrakcyjnych produktów (zarówno żywnościowych jak i z kategorii non-food), na których będzie w stanie realizować wyższą marżę oraz nad stopniowym wycofywaniem produktów generujących niską marzę. Celem tych działań jest dalsze zwiększenie marży złotówkowej i osiągnięcie rentowności netto na poziomie satysfakcjonującym dla akcjonariuszy.

Bio Planet S.A. jest liderem rynku polskiego w zakresie konfekcjonowania i dystrybucji żywności ekologicznej. Firma od kilkunastu lat prowadzi sprzedaż żywności ekologicznej, którą konfekcjonuje pod markami własnymi firmy takimi jak: Bio Planet, Biominki, Bio Europa, Bio Ameryka, Bio Azja oraz Bio Raj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,68

  • Min

    2,51

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.