Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Bio Planet: Prawie pół mln zł straty netto w II kwartale br.

Autor: dlahandlu.pl 14 sierpnia 2018 10:10

Spółka Bio Planet wypracowała w II kwartale br. 29,7 mln zł przychodów ze sprzedaży i miała 496 tys. zł straty netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 29,2 mln zł, a zysk netto osiągnął wartość 254 tys. zł.

- Spółka wykazała niską dynamikę przychodów jedynie 2% w II kw 2018 r. w stosunku do II kw 2017 r. podczas gdy główne składniki kosztów rodzajowych w tym samym okresie (usługi obce oraz wynagrodzenia) wzrosły o około 4,3% co przełożyło się na mniejszy zysk na sprzedaży. W II kwartale 2017 r. spółka wykazała 19 tys. ujemnych różnic kursowych co przełożyło się na zysk netto II kwartału 2017 r. podczas gdy w II kwartale 2018 r. spółka wykazała aż 317 tys. ujemnych różnic kursowych. Marża na sprzedawanych produktach w II kwartale 2018 r. wyniosła 25,9% podczas gdy w II kwartale 2017 r. wynosiła 27,2%. Proces dostosowywania cen sprzedaży do aktualnych warunków rynkowych został rozpoczęty przez spółkę w I półroczu 2018 r., jednak w ocenie zarządu jest on wdrażany zdecydowanie zbyt wolno, dlatego w III kwartale 2018 r. proces ten ulegnie zdecydowanemu przyspieszeniu, tak by spółka w IV kwartale 2018 r. wróciła do generowania zysków netto - informuje zarząd spółki w raporcie.

W II kwartale spółka kontynuowała wprowadzanie nowych produktów do oferty m.in ekologiczne i bezglutenowe ciastka czeskiej firmy Zemanka, ekologiczną garmażerkę polskiej firmy Tabiago oraz nowe bakalie pod marką BIOMINKI. W ramach marki Bio Raj Spółka wprowadziła serię produktów oznaczonych logo Produkt Polski, które w składnikach mają produkty rolnictwa ekologicznego wyłącznie polskiego pochodzenia.

Przeczytaj także:

Spółka podała także wyniki za lipiec. Sprzedaż Bio Planet S.A. w minionym miesiącu osiągnęła 9 mln złotych, co stanowi 10 proc. wzrostu w stosunku do sprzedaży w lipcu 2017 r., która wyniosła 8,2 mln zł.

W lipcu spółka wprowadziła około 100 nowych produktów do oferty, m.in. napoje ekologiczne
marki Natumi w opakowaniach 200 ml oraz nowe produkty z serii superfoods pod marką Bio Planet.

Bio Planet S.A. prowadzi sprzedaż żywności ekologicznej, którą konfekcjonuje pod markami własnymi firmy takimi jak: Bio Planet, Biominki, Bio Europa, Crystalline Planet oraz Bio Raj. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.