Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Brand Grupy Eurocash na stacji paliw

Autor: www.dlahandlu.pl 29 czerwca 2015 10:09

Brand Grupy Eurocash na stacji paliw fot. dlahandlu.pl, stacja działa w województwie mazowieckim

W miejscowości Chromna (województwo mazowieckie) powstała stacja paliw abc. Poprzednio obiekt działał pod szyldem Bliska. Jest to prawdopodobnie pierwsza stacja paliw, którą firmuje jeden z szyldów Grupy Eurocash.

Stacja działa w ramach kompleksu handlowo-usługowego, który obejmuje hotel Gold oraz sklep spożywczy abc.

- Nasz klient od wielu lat prowadzi bardzo dobry sklep abc, w miejscowości Chromna. Ponieważ logo abc jest bardzo dobrze kojarzone przez konsumentów i widnieje na ponad 7 000 sklepach w całej Polsce, nasz partner bardzo chciał wykorzystać je również na swojej stacji benzynowej, która jest zaraz obok sklepu. Zawsze staramy się jak najlepiej wspierać naszych partnerów –  i w drodze wyjątku pozwoliliśmy na tego typu rozszerzenie wykorzystania naszego logo. Potwierdzam natomiast, że Grupa Eurocash nie rozwija własnej sieci stacji benzynowych - wyjaśnia Jan Domański, rzecznik Grupy Eurocash.

Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego na koniec 2014 roku w Polsce funkcjonowało 171 stacji paliw należących do sieci handlowych. Najwięcej z nich - 51 - działało pod logo Intermarche. Kolejne miejsca pod względem liczby stacji zajmują: Carrefour (43), Tesco (29), Auchan (25), E.Leclerc (12), Makro (6 stacji własnych), pozostałe (5).
Do sieci hipermarketów należy obecnie 2,6 proc. rynku stacji paliw w Polsce.

Pod logo abc działa około 7 tys. placówek. Jest to największa w Polsce sieć małych i średnich sklepów detalicznych, skupionych w Grupie Eurocash. W ubiegłym roku niemal co drugi sklep spożywczy przystępujący do sieci franczyzowej wybrał właśnie szyld abc „po sąsiedzku”.

Przypomnijmy, w I kwartale 2015 r. sprzedaż Grupy Eurocash przekroczyła 4,6 mld zł i była o 24 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2014 r.  Na poziomie wyniku netto, Grupa zanotowała 3 mln zł straty (wobec 1,3 mln zł zysku w I kwartale ub.r.), głównie z uwagi na wyższą amortyzację przejętych spółek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Zniesmaczony konsument 2016-09-12 13:00:00

    Powiem tak: fantastyczna lokalizacja, potężny potencjał biznesowy i koncertowo spieprzona obsługa i w sklepie spożywczym, w którym płaci się za paliwo oraz robi zakupy i przynależnej do obiektu restauracji. Ceny paliw zachęcają, nie wiem jak z jakością, ale obsługa tego obiektu nie ma pojęcia o tym co robi, choć wydaje się, że dzielnie walczą. Hitem i wisienką na torcie, który przelał czarę goryczy był deser: kawa i ciastko - jabłecznik podany z octem balsamicznym, bo młodej pani kucharce pomyliły się butelki - zamiast sosu czekoladowego polała ciastko sosem balsamicznym, zaś kelnerka rozłożyła tylko bezradnie ręce - nowa kucharka. Na szczęście mamy wybór i są miejsca, gdzie ludzie wiedzą co robią.

  • czytelnik 2015-06-29 21:11:32

    "Nasz klient od wielu lat prowadzi bardzo dobry sklep abc, w miejscowości Chromna. Ponieważ logo abc jest bardzo dobrze kojarzone przez konsumentów i widnieje na ponad 7 000 sklepach w całej Polsce, nasz partner bardzo chciał wykorzystać je również na swojej stacji benzynowej, która jest zaraz obok sklepu". A mi tu kaktus właśnie wyrósł.

    Ciekawe co na to Orlen, który jakiś rok lub dwa temu wszedł w testową, partnerską współpracę z Eurocash w zakresie otwierania przy swoich stacjach benzynowych sklepów "abc". Na szczęście Orlen eksperymentuje także z innymi sieciami sklepów. Jednak Eurocash zrobił chyba na tym najlepszy interes. Zdobył wiedzę i doświadczenie, a teraz może spokojnie przenosić know-how na powiązaną ze sobą sieć stacji benzynowych Bliska. Czy w Orlen nikt nie sprawdził, że korzenie obu tych firm owijają się wokół tych samych Portugalczyków?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.