Browary mają problem z odbiorem zwracanych butelek

Autor: PAP/Rzeczpospolita 3 listopada 2017 09:08

Wyższa kaucja zwiększyła liczbę zwracanych butelek, ale i tak do kosza trafia połowa z nich - pisze w piątek "Rzeczpospolita".

Na polskim rynku 15 groszy ma moc zmieniania obyczajów konsumentów - pisze piątkowa "Rzeczpospolita". Jak podaje gazeta, Grupa Żywiec właśnie policzyła, że po podniesieniu w lutym kaucji za butelkę zwrotną po piwie z 35 do 50 groszy, do października zebrano 20 mln butelek więcej. Carlsberg i Kompania Piwowarska szybko poszły w ślady Żywca.

Carlsberg ocenia, że po Polsce krąży dziś 400 mln butelek zwrotnych, wartych 150 mln. Grupa Żywiec, że jest ich nawet 600 mln sztuk. Sprawne ściąganie ich z rynku to zysk dla dużych piwowarów.

Jak podkreśla "Rz", problem w tym, że to, co opłaca się wielkim producentom nie jest tak korzystne dla małych. "Niestety, w Polsce nie funkcjonuje system wtórnego obrotu butelkami, z którego mogliby korzystać wszyscy producenci, a to oznacza, że muszą się tym zajmować poszczególne firmy" - wyjaśnia w rozmowie z "Rz" Ziemowit Fałat z browaru rzemieślniczego Pinta.

"Rzeczpospolita" podkreśla, że cała branża tęskni za systemem niemieckim lub czeskim, w którym klient może oddać butelkę w każdym sklepie i dalej zajmuje się nimi odrębna firma. W Polsce browary muszą je odbierać same.

"To jest nieopłacalne, żaden mały browar nie jest w stanie stworzyć takiego systemu dystrybucji, który by pozwolił na odbieranie butelek z wielu punktów sprzedaży w całej Polsce. Nawet jeśli sprzedaż jest tylko lokalna, pojawia się koszt inwestycji w maszyny do mycia, by można było ponownie użyć tych butelek" - dodaje Fałat.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.