Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Carrefour: System funkcjonowania wielu małych sklepów oparty na "logice hurtu" nie przynosi zysków

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 11 kwietnia 2013 11:14

W Polsce aż 90 proc. klientów deklaruje, że zakupy robi w małych sklepach, a niemal 40 proc. odwiedza je codziennie (źródło AC Nielsen). Świadczy to o wielkim potencjale tych sklepów. Według prognoz Euromonitor International, liczba małych sklepów do 2025 roku może się zmniejszyć w Polsce nawet o 60%. Spowolnienie gospodarcze, brak konkretnego konceptu handlowego, brak dobrze dobranego asortymentu oraz rosnąca konkurencja głównie ze strony dyskontów, to najczęstsze problemy małych placówek handlowych.

W województwie świętokrzyskim sytuacja sektora handlu jest bardziej pozytywna, niż w wielu innych regionach w Polsce. Jak podaje Staropolska Izba Przemysłowo-Handlowa w 2012 roku w województwie zarejestrowano 9,4 tys. podmiotów gospodarczych – to aż o 6,2% więcej niż rok wcześniej. Najwięcej nowych przedsiębiorstw – aż 2,7 tys. – powstało właśnie w sektorze handlowym. Wzmożona konkurencja będzie wymagała, zwłaszcza od małych sklepów spożywczych, dobrego konceptu i oferty, która idealnie odpowie na oczekiwania klientów. Obecny system funkcjonowania wielu sklepów w tzw. logice hurtu, w której cena zakupu towarów jest najważniejsza, przestaje przynosić zyski. Szczególnie widać to w przypadku sklepów osiedlowych, gdzie cena nie jest dziś dla klienta najistotniejszym kryterium wyboru. Małym przedsiębiorcom jest trudno samodzielnie dostosowywać się do ciągle zmieniającego się otoczenia i nadążać za innowacjami i nowymi trendami stale pojawiającymi się na rynku.

- Osiągnięcie sukcesu jest łatwiejsze, kiedy u boku ma się silnego i doświadczonego partnera. - mówi Marek Lipka, Dyrektor ds. Operacyjnych Franczyzy w Carrefour Polska. - Prawdziwa franczyza to nie samo logo. Carrefour proponuje nie tylko silną i rozpoznawalną markę, ale także: dobrze dobrany asortyment i sprawną logistykę. Przez cały czas współpracy dostarcza niezbędnej wiedzy handlowej na temat trendów rynkowych, produktów, dzieli się swoim ponad 50.letnim doświadczeniem handlowym. Franczyzobiorca Carrefour otrzymuje od naszych specjalistów stałe wsparcie i doradztwo w prowadzeniu sklepu. Przedsiębiorcy zainteresowani podjęciem współpracy z siecią mają do wyboru aż trzy unikalne koncepty biznesowe, dostosowane do potrzeb ich klientów - dodaje.

W Polsce działa już ponad 330 sklepów franczyzowych (stan na 11.04.2013) z logo Carrefour Express oraz Globi.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.