Cisowianka, Jurajska i Muszynianka z najlepszą strategią sprzedażową dla małych sklepów

Autor: dlahandlu.pl 25 lipca 2018 10:13

Cisowianka, Jurajska i Muszynianka z najlepszą strategią sprzedażową dla małych sklepów Fot. Shutterstock

Woda butelkowana to jeden z najczęściej kupowanych produktów w Polsce i jako artykuł pierwszej potrzeby jest dostępna dosłownie w każdym sklepie spożywczym. Pomimo tego nie w każdym miejscu zapłacimy za wodę tego samego producenta identyczną cenę. Nie wszędzie znajdziemy też pełną ofertę. Eurocash wraz Polską Izbą Handlu sprawdzają, czy strategie stosowane przez producentów nie pomniejszają znaczenia małoformatowych sklepów.

W tegorocznej edycji rankingu „Równi w biznesie” najwięcej punktów zdobył Nałęczów Zdrój, co wynika z faktu, iż to właśnie jego produkt – woda Cisowianka – jest dostępna we wszystkich typach sklepów za mniej więcej tę samą cenę. Na podium znalazły się także Jurajska i Muszynianka.

– Wysoka pozycja Muszynianki cieszy współpracujących z nami Przedsiębiorców, którzy zdają sobie sprawę, że jest to jedyny producent w rankingu mający ograniczenia wydobywcze. Woda mineralna pochodzi z odwiertów w Muszynie, znajdujących się na terenie Popradzkiego Parku Krajobrazowego. Pomimo rosnącego popytu, producent nie jest w stanie rozlewać do butelek więcej wody niż pozwalają na to warunki naturalne. Nie przeszkadza mu to jednak w utrzymywaniu zrównoważonej polityki dystrybucyjnej i cenowej. Oferuje sklepom osiedlowym warunki zakupu nie gorsze niż dyskontom – podkreśla Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.

W pierwszej piątce producentów najrówniej traktujących wszystkie kanały sprzedaży znalazła się też Coca-Cola Company z jej najpopularniejszą wodą Kropla Beskidu i Maspex, z lubianą szczególnie przez dzieci wodą Kubuś Waterrr.

Producenci, którzy faworyzują handel wielkopowierzchniowy i dyskonty, uzyskali w rankingu najmniejszą liczbę punktów. W tej grupie znaleźli się tacy rynkowi giganci jak Danone (wody Żywiec Zdrój, Dobrowianka, Vitalinea, Evian) oraz Nestle (m.in. Nałęczowianka, Mazowszanka, Perrier, Vittel).

Ranking został przygotowany przez Grupę Eurocash w oparciu o dane agencji badawczej Nielsen za okres od czerwca 2017 do maja 2018 r. Zestawiono ze sobą wyniki dziesięciu największych producentów (według wartości sprzedaży). Każdemu z nich przyznawano punkty w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Każdemu obszarowi przypisano odpowiednią wagę w finalnym wyniku: cena 20%, dystrybucja 25%, udział rynkowy 20%, kontrybucja do wzrostu 25% oraz dedykowane produkty 10%. Końcowa liczba punktów, jaką otrzymuje producent, jest średnią ważoną wyników wszystkich tych wskaźników.

Wyniki rankingu producentów wody ze względu na ich strategie stosowane wobec sklepów małoformatowych:

1.       NAŁĘCZÓW ZDRÓJ 86 punktów

2.       JURAJSKA 81punktów

  • Angela 2018-08-10 09:11:57

    ja mam osiedlowy sklep na swoim blokowisku i tam zawsze cisowianka jest na półce. Rzeczywiście cena nie odstrasza 10 czy tam 15 groszy droższa jest niż w w markecie, to bez sensu za te 60 groszy dźwigać zgrzewki. Ta woda jest jedną z tańszych na rynków i swoją droga bardzo dobrą. Mnie odpowiada

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,87

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8174

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.