CMR analizuje sprzedaż w okresie Zielonych Świątek

Autor: dlahandlu.pl 15 marca 2018 13:26

Jak wynika z danych CMR w supermarketach niedziela wolna od handlu (np. Zielone Świątki) przekłada się na wzrost zarówno liczby transakcji, jak i wartości sprzedaży w sobotę poprzedzającą święto oraz w poniedziałek po nim, co oznacza, że część klientów, która wybrałaby się do sklepu w niedzielę przesuwa swoje zakupy na któryś z dni (większość wybiera sobotę).

W analizowanym przykładzie sprzedaż w tych dniach nie rekompensowała jednak sprzedaży utraconej w niedzielę. W grupie sklepów małoformatowych do 300 m2 – wśród których duża część (nawet powyżej 50%) w dni świąteczne jest otwarta – wolna niedziela nie spowodowała większych zmian w tygodniowym rozkładzie sprzedaży. Wyższy odsetek obrotów i liczby transakcji
przypadających na świąteczną niedzielę sugeruje, że ten format sklepów w dniach z zakazem handlu odwiedza więcej klientów niż w zwykłe niedziele.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,88

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4649

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 697968

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane