CMR o sprzedaży w małym formacie: W maju lody impulsowe pojawiały się na co dwudziestym paragonie

Autor: CMR 26 czerwca 2017 13:26

Jak wynika z danych CMR, w maju 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7% wyższa niż w kwietniu 2017 r. a liczba transakcji wzrosła w tym czasie aż o 14%. W porównaniu z majem 2016 r. odnotowano wzrost obrotów o 3% przy jednoczesnym spadku liczby transakcji o 2%.

Wysoki wzrost liczby transakcji w ujęciu mdm to efekt wiosennego ocieplenia – co roku wraz z nadejściem cieplejszych dni w sklepach małoformatowych przybywa spragnionych lub potrzebujących ochłody klientów, którzy swoje kroki kierują zwykle w stronę zamrażarek z lodami lub lodówek z napojami i piwem. W maju 2017 r. lody impulsowe pojawiały się na co dwudziestym paragonie (to niemal dwukrotnie częściej niż w kwietniu), a wydatki na nie były o 160% wyższe niż w kwietniu. W porównaniu z majem 2016 r. zaraportowano jednak kilkuprocentowy spadek wartości sprzedaży tej kategorii.

Nieco gorzej niż przed rokiem sprzedawało się również piwo (liczba transakcji spadła o 3%, a wydatki na tę kategorię o 1%), choć w ujęciu mdm odnotowano wzrost liczby paragonów i wartości sprzedaży o około 20%. Więcej nabywców niż przed rokiem znalazły natomiast wódki czyste – liczba paragonów była o 4% wyższa niż w maju 2016 r., mimo iż wydatki na tę kategorię spadły o 2%. Trend wzrostowy w obu ujęciach udziałów utrzymać wódkom smakowym – w ostatnim miesiącu w sklepach małoformatowych obroty tą kategorią były o 5% wyższe niż w maju 2016 r., a liczba zwiększyła się w tym czasie o 11%.

Prawie co czwarty klient odwiedzający w maju sklep małoformatowy sięgał po wodę lub inny napój bezalkoholowy. Wyraźne wzrosty w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej odnotowały napoje izotoniczne i energetyzujące (liczba paragonów z tymi kategoriami wzrosła odpowiednio o 7 i 14% ), duży spadek (aż o 17%) zaraportowano natomiast dla wód smakowych.

Maj to jeden z miesięcy, w których lepiej niż zwykle sprzedają się praliny, przy czym za wzrost odpowiada właściwie jeden dzień – 26 maja. W tym roku również w Dniu Matki liczba paragonów z tą kategorią wzrosła skokowo i osiągnęła poziom kilkukrotnie wyższy niż w dniach poprzedzających to święto.

W maju 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 mkw. średnio 12,74 zł, czyli o 5,6% więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z kwietniem br., kiedy wydatki były nieco wyższe niż zwykle ze względu na Wielkanoc, średnia wartość koszyka spadła o 6,7%.

Sklepy małoformatowe do 300 mkw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 mkw., średnie sklepy spożywcze 41-100 mkw., duże sklepy spożywcze 101-300 mkw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,86

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.