CMR: Piwo, lody i napoje najczęściej kupowane przez klientów sklepów małoformatowych

Autor: Centrum Monitorowania Rynku 21 lipca 2016 21:01

W czerwcu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 6,7% wyższa niż rok wcześniej, choć liczba transakcji wzrosła w tym czasie tylko o 2,5%. W porównaniu do maja 2016 r. obroty tego typu placówek prawie się nie zmieniły, mimo iż w czerwcu odwiedziło je o 1,5% więcej klientów - podaje Centrum Monitorowania Rynku.

Latem kupujący w sklepach małoformatowych najczęściej kierują swoje kroki w stronę półki z napojami lub lodówek z piwem i lodami. W czerwcu puszkę lub butelkę z logo któregoś z browarów można było znaleźć w 27% koszyków, napoje występowały na prawe co czwartym paragonie, a po lody sięgnął średnio co czternasty klient.

W omawianym okresie zarówno wartość sprzedaży lodów familijnych i impulsowych, jak i liczba paragonów z tą kategorią była o prawie 10% wyższa niż w maju. Wydatki klientów na różnego rodzaju napoje zwiększyły się natomiast o 5,2% w porównaniu do maja. W tym czasie częściej do koszyków trafiały m.in. wody czyste (wzrost liczby transakcji o 10% mdm) i napoje gazowane, mniejszym zainteresowaniem cieszyły się natomiast soki i napoje niegazowane (spadek liczby transakcji o 7%).
Wydatki na alkohole w czerwcu 2016 r. były o 3% wyższe niż przed rokiem, ale w porównaniu z majem br. obniżyły się o 3%. Za spadek odpowiadają główne wódki zarówno czyste, jak i smakowe - łączna wartość sprzedaży tych alkoholi była o 11% niższa w maju. Więcej klienci przeznaczyli natomiast na piwo (wzrost wydatków o ponad 2% mdm). Popularnym dodatkiem do piwa, np. w trakcie oglądania meczów na Euro 2016, były słone przekąski – wartość sprzedaży chipsów w czerwcu 2016 r. była o ponad 20% wyższa niż przed rokiem, a wydatki na orzeszki zwiększyły się o 36%.

Latem maleje zainteresowanie owocowymi jogurtami, rośnie natomiast sprzedaż kefirów i jogurtów naturalnych, które można komponować ze świeżymi owocami według własnych upodobań. W czerwcu w sklepach małoformatowych wydatki na kefiry i maślanki zwiększyły się o 34% w porównaniu z majem, natomiast wartość sprzedaży jogurtów naturalnych była prawie 20% wyższa niż miesiąc wcześniej.

Wysokie temperatury nie sprzyjają konsumpcji m.in. słodyczy czekoladowych oraz herbaty – w czerwcu klienci sklepów małoformatowych wydali na nie o około 10% mniej niż w maju.
Średnia wartość transakcji w czerwcu 2016 r. wyniosła 11,79 zł i była 4,1% wyższa niż w czerwcu 2015 r. oraz o 1,8% niższa niż w maju 2016 r.

Sklepy małoformatowe do 300 mkw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 mkw., średnie sklepy spożywcze 41-100 mkw., duże sklepy spożywcze 101-300 mkw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,00

  • Min

    2,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.