CMR: W czerwcu klienci sklepów małoformatowych wydawali na zakupy średnio 12,87 zł

Autor: CMR 28 lipca 2017 08:44

CMR: W czerwcu klienci sklepów małoformatowych wydawali na zakupy średnio 12,87 zł fot. shutterstock

Jak wynika z danych CMR, w czerwcu 2017 obroty sklepów małoformatowych do 300 mkw. były wyższe o 3,9% w porównaniu do maja 2017 oraz o 5,6% wyższe w porównaniu do czerwca ubiegłego roku.

Jak podaje CMR, w czerwcu, wraz z rozpoczęciem lata oraz pojawieniem się wysokich temperatur klienci sklepów małoformatowych chętniej sięgają po produkty, które przyniosą ochłodę i pomogą ugasić pragnienie. Wartość sprzedaży lodów impulsowych wzrosła w porównaniu do poprzedniego miesiąca o 20% oraz o ok. 3% w porównaniu do czerwca ubiegłego roku. Obroty generowane przez wodę mineralną były o ok. 8% wyższe niż maju 2017, jednak o ok. 4% niższe niż w czerwcu ubiegłego roku. Na napoje gazowane klienci wydali o 10% więcej niż w maju b.r. oraz o niemal 4% więcej niż w czerwcu 2016.

W czerwcu klienci sklepów małoformatowych chętnie sięgali również po piwo. Wartość sprzedaży tej kategorii wzrosła w porównaniu do maja b.r. o ok. 6% oraz o ok. 3% w porównaniu do czerwca 2016. W porównaniu z zeszłym rokiem znacznie wzrosły również wydatki klientów na wódki czyste. W czerwcu 2017 obroty generowane przez tę kategorię były o ok. 12% wyższe w porównaniu do czerwca 2016. Stale rośnie również wartość sprzedaży wódek smakowych, w czerwcu 2017 klienci wydali na nie o 18% więcej niż w czerwcu ubiegłego roku oraz o 2% więcej w porównaniu do maja b.r.

Czerwiec to miesiąc, na który przypada szczyt sezonu truskawkowego oraz pojawiają się inne sezonowe owoce. W tym czasie rośnie zainteresowanie klientów produktami, które wykorzystywane są do przygotowywania domowych przetworów. W czerwcu na cukry i fixy żelujące konsumenci wydali ponad stukrotnie więcej niż w maju bieżącego roku, jednak ze względu na wysokie ceny owoców sprzedaż tego rodzaju produktów ułatwiających przygotowywanie przetworów była o 30% niższa w porównaniu do czerwcu ubiegłego roku.

Wraz z nadejściem cieplejszych dni rośnie zainteresowanie klientów napojami mlecznymi, które nie tylko dobrze smakują, ale pomogą również ugasić pragnienie. W czerwcu 2017 na kefiry i maślanki klienci sklepów małoformatowych wydali o ok. 33% więcej niż w maju b.r., jednak odpowiednio o ok. 5% oraz 3% mniej niż w czerwcu ubiegłego roku.

CMR podkreśla, że wysokie temperatury nie sprzyjają konsumpcji napojów gorących. Kakao oraz herbaty na paragonach klientów pojawiały się o ok.13% rzadziej niż w maju b.r., jednak odpowiednio o 2,3% oraz 0,4% częściej niż w czerwcu 2016.

W czerwcu 2017 klienci sklepów małoformatowych jednorazowo wydawali na zakupy średnio 12,87 zł, czyli o 1% więcej niż w poprzednim miesiącu oraz o 8,5% więcej w porównaniu do czerwca ubiegłego roku.

Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,84

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.