CMR: W kwietniu br. średnia wartość transakcji w małych sklepach wyniosła 11,99 zł

Autor: Biuletyn PIH 9 czerwca 2015 10:40

W sklepach małoformatowych (do 300 kw.) w kwietniu 2015 wartość sprzedaży i liczba transakcji spadły w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej odpowiednio o ok. 4,5 proc. oraz 6,9 proc., jednocześnie obserwowalny jest wzrost liczby transakcji w porównaniu do miesięcy I kwartału 2015 (styczeń-marzec 2015) - podaje Centrum Monitorowania Rynku na łamach Biuletynu PIH.

W kwietniu 2015 najsilniejszy spadkowy trend wartości sprzedaży względem kwietnia 2014 dotyczył m.in. podkategorii: funkcjonalnych napojów mlecznych, przetworów rybnych, cukru oraz win owocowych. Natomiast podkategoriami, które odnotowały najwyższe wzrosty są m. in.: wina deserowe, cydry, orzeszki, tytonie i batony zbożowe.

Pod względem liczby transakcji do pięciu najważniejszych kategorii w sklepach małoformatowych w kwietniu 2015 należały piwo, papierosy, napoje gazowane, soki, nektary i napoje niegazowane oraz wody mineralne. Alkohole, produkty tytoniowe i napoje generowały blisko 45% całkowitej wartości sprzedaży i blisko 66% wszystkich transakcji.

Jak podaje CMR, średnia wartość transakcji wyniosła 11,99 zł i była wyższa o 2,6% od średniej wartości w kwietniu ubiegłego roku. Jednocześnie była wyższa o 2,1% w porównaniu do marca 2015. W koszyku klienta typowego sklepu małoformatowego średnio znajdowały się 3 różne produkty - średnia liczba opakowań w koszyku w kwietniu 2015 była wyższa o 0,6% w porównaniu do roku ubiegłego i wynosiła 3,27.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    2,71

  • Min

    1,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.