CMR: W kwietniu br. średnia wartość transakcji w małych sklepach wyniosła 11,99 zł

Autor: Biuletyn PIH 9 czerwca 2015 10:40

W sklepach małoformatowych (do 300 kw.) w kwietniu 2015 wartość sprzedaży i liczba transakcji spadły w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej odpowiednio o ok. 4,5 proc. oraz 6,9 proc., jednocześnie obserwowalny jest wzrost liczby transakcji w porównaniu do miesięcy I kwartału 2015 (styczeń-marzec 2015) - podaje Centrum Monitorowania Rynku na łamach Biuletynu PIH.

W kwietniu 2015 najsilniejszy spadkowy trend wartości sprzedaży względem kwietnia 2014 dotyczył m.in. podkategorii: funkcjonalnych napojów mlecznych, przetworów rybnych, cukru oraz win owocowych. Natomiast podkategoriami, które odnotowały najwyższe wzrosty są m. in.: wina deserowe, cydry, orzeszki, tytonie i batony zbożowe.

Pod względem liczby transakcji do pięciu najważniejszych kategorii w sklepach małoformatowych w kwietniu 2015 należały piwo, papierosy, napoje gazowane, soki, nektary i napoje niegazowane oraz wody mineralne. Alkohole, produkty tytoniowe i napoje generowały blisko 45% całkowitej wartości sprzedaży i blisko 66% wszystkich transakcji.

Jak podaje CMR, średnia wartość transakcji wyniosła 11,99 zł i była wyższa o 2,6% od średniej wartości w kwietniu ubiegłego roku. Jednocześnie była wyższa o 2,1% w porównaniu do marca 2015. W koszyku klienta typowego sklepu małoformatowego średnio znajdowały się 3 różne produkty - średnia liczba opakowań w koszyku w kwietniu 2015 była wyższa o 0,6% w porównaniu do roku ubiegłego i wynosiła 3,27.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,32

  • Śr

    11,33

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane