CMR: W lutym klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych średnio 13,56 zł

Autor: CMR 17 marca 2017 10:29

W lutym 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 3,2% niższa niż w styczniu 2016 r. W ujęciu rdr odnotowano wzrost o 0,8%.

Z danych CMR wynika, że w lutym 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 mkw. średnio 13,56 zł, czyli niemal tyle samo co miesiąc wcześniej.

Mniejsza liczba dni przypadająca na luty w 2017 r. (w 2016 r. było to 29 dni) przełożyła się na kilkuprocentowe spadki sprzedaży (mierzone liczbą transakcji) dla większości kategorii, w tym tych, które mają największy wpływ na wyniki placówek małoformatowych, takich jak piwo, wody i napoje, produkty mleczne oraz słodycze. Mimo niższej niż rok wcześniej średniej temperatury powietrza gorzej sprzedawały się napoje gorące - liczba paragonów, na których znajdowały się kawy, herbaty i kakao, była o 10% niższa niż w lutym 2016 r., a wartość ich sprzedaży obniżyła się o prawie 3%. Wzrosty zarówno w ujęciu wartościowym, jak i w liczbie paragonów odnotowały natomiast niektóre kategorie alkoholowe: wódki smakowe (wydatki na nie były o 10% wyższe niż przed rokiem), whisky oraz wina stołowe.

Znacznie więcej niż w lutym 2016 r. klienci sklepów małoformatowych wydali też na masło (wzrost o 18%) i cukier (o 8%), jednak w tym wypadku wzrosty wynikały z wyższych niż przed rokiem cen, a nie większego popytu na te kategorie – w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. liczba paragonów, na których pojawiał się cukier była niższa o 11%, a masła o 8%.

Sklepy małoformatowe wciąż odczuwają skutki zmiany przepisów dotyczących obowiązku rejestracji numerów na kartę – w lutym 2017 r. klienci kupili o około 30% mniej doładowań niż przed rokiem i o około 10% mniej niż przed miesiącem.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.