CMR: Zdrowa żywność i alkohole mocne z największymi wzrostami sprzedaży w małym formacie

Autor: CMR 25 listopada 2016 10:33

CMR: Zdrowa żywność i alkohole mocne z największymi wzrostami sprzedaży w małym formacie Fot. za Shutterstock.com

W październiku 2016 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 mkw. były o 2,6 proc. wyższe niż rok wcześniej, a o 2,9 proc. niższe niż miesiąc wcześniej. Liczba transakcji zmniejszyła się w porównaniu do października 2015 o 6,7 proc. i o 10 proc. w porównaniu do września 2016 - wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku.

Październik to jeden z tych miesięcy w roku, w których liczba transakcji i wartość sprzedaży zmniejsza się w sklepach małoformatowych do 300mkw. w porównaniu do miesięcy wiosenno-letnich. Spadek liczby transakcji względem tego samego okresu rok wcześniej raportowany jest dla każdej kategorii z wyjątkiem produktów tytoniowych, gdzie za wzrost liczby transakcji i wartości sprzedaży odpowiedzialny jest tytoń oraz papierosy. Największe wzrosty wartości sprzedaży w porównaniu do października 2015 odnotowywane są dla niektórych kategorii alkoholi mocnych: whisky i bourbon, likiery, kremy, bittery oraz gin.

Warto zwrócić uwagę na kategorię tzw. zdrowej żywności (produkty sojowe, ryżowe) które zwiększają swoją dostępność w sklepach małoformatowych i odnotowują największy wzrost wartości sprzedaży oraz liczby transakcji na tle innych kategorii produktowych. Największy spadek liczby transakcji spośród wszystkich kategorii produktowych odnotowały startery (spadek o 68% rdr), co może być skutkiem zmian dotyczących obowiązku rejestracji numerów telefonów. Spośród bardzo ważnych kategorii produktowych dla małego formatu spadek liczby transakcji rdr odnotowano dla piwa (o 6%), dla soków, nektarów, napojów niegazowanych (o 11%) oraz dla napojów gazowanych (o 7%).

Mimo sezonu jesiennego, w którym zwiększa się liczba przeziębień i infekcji wśród konsumentów, w październiku 2016 odnotowano spadek liczby transakcji oraz wartości sprzedaży w porównaniu do października 2015 dla takich kategorii jak środki na przeziębienie i grypę, środki przeciwbólowe, środki na ból gardła. Wzrost sprzedaży dla tych kategorii jest widoczny w porównaniu do poprzedniego miesiąca br.

Średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 w październiku 2016 r. wyniosła 13 zł, czyli o prawie 10% więcej niż w październiku 2015 roku i o prawie 8% więcej niż we wrześniu br.


Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Zuzanna12 2016-12-02 10:59:00

    no zdrowa żywność zyskuje na popularności w polsce. ja sama kupuję w takich eko sklepach całkiem regularnie! ostatnio znalazłam naturo.pl to taki nieduzy sklep internetowy i mają tam swietne produkty! i ciągle jakies promocje dla stalych klientów wiec wiedzą jak zachęcić ludzi ;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.