Co sprzedaje się w małych sklepach? Słodycze, alkohole..i baterie

Autor: dlahandlu.pl 25 stycznia 2017 13:36

W grudniu 2016 całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych była niższa o 4,2 proc. od wartości sprzedaży w grudniu 2015, natomiast liczba transakcji spadła o 12,8 proc. Liczba wszystkich zarejestrowanych paragonów była niższa o 2,2 proc. niż w listopadzie 2016, jednak ze względu na przypadające w grudniu święta, kiedy to zwiększa się liczba opakowań w koszyku, a konsumenci częściej decydują się na zakup droższych wariantów produktu, obroty sklepów wzrosły o 9,7 proc. - wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku.

W grudniu zawartość koszyka silnie powiązana jest z okresem przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia. W miesiącu tym rośnie sprzedaż produktów, z których przygotowywane są świąteczne potrawy oraz wypieki. Na przyprawy i dodatki kulinarne konsumenci wydali o 30% więcej niż w listopadzie. Liczba transakcji z zakupem ciast w proszku wzrosła o 136% w porównaniu do poprzedniego miesiąca oraz o 14,8% w porównaniu do grudnia 2015. Na paragonach klientów majonez pojawiał się o 30,7% częściej niż w listopadzie 2016, bakalie o 25,8%, a mąki pszenne i żytnie o 24,4%.

Święta to również okres obdarowywania podarunkami. W grudniu rośnie sprzedaż słodyczy, które są popularnym prezentem wręczanym dzieciom oraz bliskim. Liczba transakcji z zakupem pralin w tym okresie była wyższa o 55,5% niż w listopadzie 2016, jednak spadła o 14,9% w porównaniu do grudnia 2015. Wartość sprzedaży czekolad w sklepach małoformatowych wzrosła o 26% w porównaniu do listopada, jednak była niższa o 6,7% od wartości w grudniu 2015. Wzrost wartości sprzedaży odnotowywany jest również dla baterii elektrycznych, które klienci kupują jako dodatek do zabawek dla dzieci. W grudniu liczba transakcji z zakupem baterii była wyższa o 33% w stosunku do poprzedniego miesiąca.

W grudniu w sklepach małoformatowych rośnie liczba transakcji z zakupem alkoholi mocnych oraz win. Brandy, koniak, winiak pojawiają się na paragonach klientów o 26,6% częściej niż w listopadzie, oraz o 7,4% częściej niż w grudniu 2015. Liczba sprzedanych opakowań rumu w grudniu była wyższa o 47,4% niż w listopadzie, likierów, kremów i bitterów o 87%, a whisky i bourbonu o 48,7%. Wino wermut trafiało do koszyków o 42,6% częściej niż w listopadzie 2016, jednak aż o 18,8% rzadziej niż w grudniu 2015. Po wina deserowe klienci sięgali o 44,4% częściej niż w listopadzie 2016 oraz o 44,2% częściej niż w grudniu 2015. W grudniu, ze względu na przygotowania do sylwestrowej zabawy konsumenci kupują niemal pięciokrotnie więcej opakowań win musujących i szampanów.
Średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych do 300 mkw. w grudniu 2016 wyniosła 14,83 zł i była wyższa od średniej wartości w listopadzie o 12,2% oraz od średniej wartości w grudniu 2015 o 9,8%.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.