Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Convenience - globalny trend w Polsce

www.portalspozywczy.pl 12 listopada 2013 09:50

Convenience - globalny trend w Polsce

Polacy chcą kupować nie tylko tanio, ale także blisko i szybko, oczekują też dobrej jakości. Wszystko wskazuje na to, że sektor convenience będzie się rozwijał - zarówno po stronie handlu, jak i przemysłu spożywczego - uznali eksperci podczas debaty "Convenience - globalny trend w Polsce" w ramach VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Polacy mają dość zderzania się wózkami w hipermarketach w niedzielne popołudnie. Dlatego małe sklepy naładowane różnego rodzaju towarami - wraz z produktami premium - przetrwają czas zmian na rynku handlowym - powiedział Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

Jak potwierdził Maciej Ptaszyński, część sklepów osiedlowych będzie ewoluowała w kierunku jeszcze więcej wygody klienta - w kierunku convenience, a pozostałe niezależne sklepy będą miały coraz trudniej utrzymać się na rynku. - Nadal, z punktu widzenia klientów, kluczowym obszarem jest cena towaru. Te sklepy, które nie będą w stanie wytrzymać cenowej konkurencji, będą skazane na niebyt - komentował.

Dyrektor PIH podał, że te sklepy, które przetrwają na rynku, muszą postawić na jakość i zmianę wyposażenia. - Trzeba koniecznie zrezygnować z lady i przejście na format samoobsługowy. Ponadto mniejsze sklepy powinny zainwestować także w rozwiązania gastronomiczne (kawa, ciepłe przekąski). Takie wyposażenie sklepu wiąże się z coraz dynamiczniejszym stylem życia konsumentów - dodał.

Jednak - jak przyznał - food-to-go to raczej domena większych miast. - Sklepy convenience nie mogą stawiać jedynie na gastronomię i gotowe rozwiązania, bo klient przyzwyczajony jest do szerokiego asortymentu spożywczego. Gdy nie będzie mógł zrobić podstawowych zakupów - gdzie indziej będzie musiał nabyć te produkty. Sklepy convenience muszą więc utrzymać szeroki asortyment - podsumował.

Jednocześnie podkreślił potrzebę integracji małych sklepów w duże, silne sieci. - Franczyza to realna szansa na przetrwanie małych sklepów, które nie są w stanie za własne środki przeprowadzić remodellingu, inwestycji w IT, w marketing i reklamę czy agresywnie negocjować warunków cenowych z dostawcami. Jeżeli mali nie będą wchodzili do sieci, to nie przeżyją, albo będzie im bardzo, bardzo ciężko - podsumował Maciej Ptaszyński.

Potencjał sektora sklepów typu convenience potwierdzili przedstawiciele sieci.

- Chcemy mieć 9 tys. sklepów na polskim rynku, zarówno Żabek, jak i Freshmarketów - powiedział Przemysław Kijewski, dyrektor strategii i marketingu, Żabka Polska.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,46

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.