Convenience w Azji: Sklepy oferują produkty na jedną okazję

www.portalspozywczy.pl 30 września 2016 10:29

Sklepy convenience w Azji znacznie różnią się od placówek w Polsce. Inna jest ich gęstość, różnią się w zależności od lokalizacji, a przede wszystkim oferują bardzo urozmaicony asortyment w małych opakowaniach na tzw. jedną okazję konsumpcyjną. – Japończycy, Tajlandczycy i Koreańczycy często traktują takie sklepy niczym prywatną lodówkę. Na przykład idąc do pracy, kupują gotowe posiłki na śniadanie lub lunch – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey.

– W Japonii, Tajlandii i Korei Południowej gęstość sklepów convenience jest znacznie większa niż w Polsce. Poza tym te placówki mają różne specjalizacje w zależności od lokalizacji. Innego rodzaju sklepy znajdziemy na osiedlach mieszkaniowych, inne na dworcach, a jeszcze inne w dzielnicach biznesowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey.

Dodaje, że sklepy convenience oferują inny niż w Polsce asortyment, czyli przede wszystkim produkty na jedną okazję - śniadanie, lunch, kolację czy słodką przekąskę.

Z czego wynika taki trend? Otóż, jak tłumaczy Wojciech Bogdan, klienci traktują sklepy convenience niczym swoją lodówkę. – W ciągu dwóch dni odwiedziłem w Japonii ok. 100 sklepów convenience, które oddalone są od siebie często o zaledwie 30-50 m. W godz. 18-19 wielokrotnie widziałem klientów kupujących 2-3 produkty na kolację. Natomiast rano nabywają 1-2 produkty na śniadanie oraz napój np. gorącą kawę lub herbatę. Można nawet kupić jedno jajko na twardo, czy dwa plasterki wędliny.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,99

  • Śr

    6,70

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane