Coraz więcej małych sklepów na Mazowszu, Dolnym Śląsku i w Wielkopolsce

Autor: www.dlahandlu.pl 2 października 2015 13:22

Coraz więcej małych sklepów na Mazowszu, Dolnym Śląsku i w Wielkopolsce fot. shutterstock

Z najnowszych danych GUS wynika, że w 2014 r.  najwyższy procentowy wzrost powierzchni sprzedażowej wśród najmniejszych sklepów miał miejsce w województwach: mazowieckim, wielkopolskim i dolnośląskim. Natomiast najwyższy wzrost powierzchni wśród sklepów z przedziału 400-999 mkw. odnotowano w województwach: pomorskim, warmińsko-mazurskim, lubelskim i łódzkim.

Na koniec 2014 r. szacowana liczba sklepów w Polsce wyniosła prawie 355 tys. i była o 0,3%
wyższa niż przed rokiem.

W ubiegłym roku sklepy o powierzchni 1000 mkw. i więcej stanowiły 26,9 proc. rynku, placówki o pow. 400-999 mkw. to 15,7 proc., natomiast sklepy o pow. 100-399 mkw. stanowiły 13 proc. Najmniejsze sklepy o pow. 99 mkw. i mniej to 44,4 proc. ( w 2005 r. stanowiły 61 proc.).

Najwięcej sklepów w 2014 r.działało w województwie mazowieckim - 51,3 tys. Najmniej w woj. opolskim - 7,8 proc.

Jak już pisaliśmy, w 2014 r. na jeden sklep przypadało średnio 108 osób, podczas gdy w 2013 r. było
to odpowiednio 109 osób. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7834

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.