Coraz więcej małych sklepów na Mazowszu, Dolnym Śląsku i w Wielkopolsce

Autor: www.dlahandlu.pl 2 października 2015 13:22

Coraz więcej małych sklepów na Mazowszu, Dolnym Śląsku i w Wielkopolsce fot. shutterstock

Z najnowszych danych GUS wynika, że w 2014 r.  najwyższy procentowy wzrost powierzchni sprzedażowej wśród najmniejszych sklepów miał miejsce w województwach: mazowieckim, wielkopolskim i dolnośląskim. Natomiast najwyższy wzrost powierzchni wśród sklepów z przedziału 400-999 mkw. odnotowano w województwach: pomorskim, warmińsko-mazurskim, lubelskim i łódzkim.

Na koniec 2014 r. szacowana liczba sklepów w Polsce wyniosła prawie 355 tys. i była o 0,3%
wyższa niż przed rokiem.

W ubiegłym roku sklepy o powierzchni 1000 mkw. i więcej stanowiły 26,9 proc. rynku, placówki o pow. 400-999 mkw. to 15,7 proc., natomiast sklepy o pow. 100-399 mkw. stanowiły 13 proc. Najmniejsze sklepy o pow. 99 mkw. i mniej to 44,4 proc. ( w 2005 r. stanowiły 61 proc.).

Najwięcej sklepów w 2014 r.działało w województwie mazowieckim - 51,3 tys. Najmniej w woj. opolskim - 7,8 proc.

Jak już pisaliśmy, w 2014 r. na jeden sklep przypadało średnio 108 osób, podczas gdy w 2013 r. było
to odpowiednio 109 osób. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane