Coraz więcej sklepów monopolowych - w zeszłym roku przybyło ich 100

Autor: Puls Biznesu 12 maja 2015 09:18

Punkty z detaliczną sprzedażą alkoholu są jedną z nielicznych branż, w których od lat obserwuje się tendencję wzrostową. Największy, ponad 35-procentowy wzrost odnotowano w latach 2012-13. Wówczas ich liczba wzrosła z 4,1 do 5,6 tys. - czytamy w Pulsie Biznesu. Na koniec zeszłego roku było ich prawie o 100 więcej.

Maciej Gubernat, dyrektor ds. rozwoju sieci Al.Capone uważa, że wzrost to wynik coraz większej świadomości klientów, którzy poszukują nowych smaków i cenią rady sprzedawcy. Gubernat podkreśla w Pulsie Biznesu, że to jest coś, czego konsumenci nie dostaną w supermarkecie czy małym sklepie spożywczym. Do dyskontów idą dla ceny, do sklepów specjalistycznych, by mieć szeroki wybór i kompetentną obsługę

Zdaniem Macieja Ptaszyńskiego, dyrektora Polskiej Izby Handlu rozwój sklepów specjalizujących się w alkoholach to ciekawe zjawisko, zwłaszcza w kontekście nierosnącej konsumpcji mocnych trunków. Ich liczba nie jest zbyt duża, więc trudno mówić o tym, żeby strukturalnie zaburzyły handel alkoholem prowadzony przez supermarkety czy sklepy ogólnospożywcze.

Puls Biznesu przypomina, że alkohol mocny to jeden z ważniejszych generatorów marży dla handlowca, więc na tym rynku panuje duża konkurencja.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.