Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Czerwona Torebka skupi się na rozwoju swoich sieci sklepów

www.portalspozywczy.pl 3 lutego 2014 19:24

Czerwona Torebka zdecydowała się na razie zostawić działalność nieruchomościową i budowę nowych pasaży "na boku". Spółka chce skupić się na działalności operacyjnej i na rozwoju sklepów Małpka Express oraz dyskontów Czerwona Torebka - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Przemysław Schmidt, członek rady nadzorczej spółki Czerwona Torebka.

Obecnie spółka Czerwona Torebka ma 66 funkcjonujących Pasaży Handlowych Czerwona Torebka.

- Na ten moment format pasaży będzie mniej intensywnie rozwijany. Żeby to wyjaśnić, muszę posłużyć się przykładem. Każda firma handlowa ma tzw. dwie nogi - nogę operacyjną i nogę nieruchomościową, czyli może być operatorem, a także właścicielem nieruchomości, które generują jakiś zysk - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Przemysław Schmidt.

- My sprzedając Biedronkę, sprzedaliśmy do Jeronimo Martins część operacyjną, ale zatrzymaliśmy część nieruchomościową i z tego tytułu czerpaliśmy czynsz. Wchodząc na giełdę planowaliśmy początkowo rozwijać się w obydwu sektorach, bo obydwa są ciekawe, natomiast rynki kapitałowe na dzień dzisiejszy niechętnie finansują nieruchomości - dodaje.

Podkreśla, że spółka Czerwona Torebka woli inwestować kapitał w sektor handlowy, który przynosi szybsze zwroty z kapitału. - Ze względu na sytuację na rynku przestawiliśmy się na tzw. model Asset Light, czyli nie chcemy być właścicielami ciężkich aktywów, a operatorem - mówi Schmidt.

- W związku z tym stwierdziliśmy - mimo że wierzymy w część nieruchomościową, bo uważamy, że jest ciekawa i dochodowa - to nie ma sensu wiosłować pod prąd, jeżeli jak każda firma mamy ograniczone siły i środki, a rynki finansowe patrzą niechętnie na nieruchomości - dodaje.

- Dlatego zdecydowaliśmy, że na razie nieruchomości zostawiamy na boku, a koncentrujemy się na działalności operacyjnej - mówi również.

I zapewnia, że spółka może budować nowe dyskonty niezależnie od istniejących pasaży handlowych Czerwona Torebka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.