Członek zarządu Eurocash: Sytuacja na rynku powinna poprawić się w drugiej połowie roku

Autor: PAP 13 maja 2015 18:57

Grupa Eurocash, która po pierwszym kwartale ma 41,8 mln zł EBITDA, chce by jej tegoroczny wynik EBITDA zmieścił się w konsensusie rynkowym - poinformował w rozmowie z PAP Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocashu. Spółka ocenia, że możliwy jest w tym roku organiczny wzrost przychodów na poziomie 8-10 proc., chce dalej poprawiać cash flow.

"Jeśli chodzi o bieżący rok to zakładamy, że wypracujemy wyniki zgodne z konsensusem rynku. Po I kwartale jesteśmy pozytywnie nastawieni, jeśli chodzi o redukcję długu. Jeśli uda się utrzymać trend wyższej generacji gotówki i rotacji zapasów, to w kolejnych kwartałach powinno to poprawiać wyniki" - powiedział PAP Owczarek.

Aktualnie konsensus PAP zakłada EBITDA grupy w 2015 roku na poziomie ok. 477 mln zł, co oznaczałoby wzrost o ponad 15 proc. rdr. Konsensus zakłada też 19,9 mld zł przychodów, 343,4 mln zł zysku operacyjnego i 249 mln zł zysku netto.

W pierwszym kwartale grupa miała 41,8 mln zł EBITDA wobec 45 mln zł oczekiwanych przez rynek i 41,6 mln zł rok wcześniej.

Strata netto grupy Eurocash, przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła 3,4 mln zł wobec 1,3 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus PAP zakładał 2,1 mln zł straty.

"W naszych wynikach za I kwartał widać stabilizację. Mimo deflacji nasz wynik EBITDA jest płaski rdr. Trzeba też pamiętać, że historycznie patrząc w I kwartale wynik EBITDA nie stanowił nigdy więcej jak 10-15 proc. całorocznego wyniku" - powiedział Owczarek.

Wyjaśnił, że strata netto wynika ze zwiększonej amortyzacji związanej z konsolidacją Inmedio i Service FMCG (wyodrębniona część Kolportera) oraz z powodu wyższych inwestycji zrealizowanych w ubiegłym roku.

Skonsolidowana sprzedaż Grupy Eurocash wzrosła o 23,8 proc. rdr, do 4,606 mld zł. Ankietowani przez PAP analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 4,4 mld zł.

Wzrost sprzedaży związany był głównie z konsolidacją wyników nabytych w IV kwartale 2014 r. spółek Service FMCG (+579 mln zł) oraz Inmedio (+123 mln zł). Wyłączając akwizycje, wzrost sprzedaży grupy wyniósł prawie 5 proc.

"Staramy się rosnąć nie tylko przez akwizycje, choć to też jest naszym celem, ale stawiamy również na wzrost organiczny. We wszystkich segmentach poza Gastronomią i poza Cash&Carry (gdzie sprzedaż LFL była na tym samym poziomie) notowaliśmy w I kwartale wzrosty sprzedaży LFL, nawet dwucyfrowe" - powiedział Owczarek.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,98

  • Min

    2,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.