Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Czy właścicielom małych sklepów opłaca się pracować w święta ?

Autor: wyborcza.biz 14 sierpnia 2015 11:52

W święta, czyli dni wolne od pracy w handlu, Polacy wydają niespełna 40 proc. kwoty, którą przeznaczają na zakupy w przeciętne dni. Jednak właścicielom małych punktów praca w święta może się opłacić - pisze serwis wyborcza.biz.

- Okazuje się, że małe sklepy nie przejmują ruchu z dużych placówek handlowych - mówi w rozmowie z serwisem wyborcza.biz, Jakub Janicki, kierujący wydziałem rozwoju biznesu i zarządzania sprzedażą dla małych i średnich firm. - W dni świąteczne, gdy duże sklepy są zamknięte, Polacy wcale nie odwiedzają masowo małych sklepów. Co więcej wydają w nich łącznie zaledwie 38 proc. kwoty, którą zostawiają tam w przeciętny dzień - dodaje Janicki.Wbrew pozorom ruchu z sieci handlowych nie przejmują też stacje benzynowe, w których sprzedaż - bez względu na dzień tygodnia - jest na podobnym poziomie.

Wielu właścicieli sklepów otwiera jednak sklepy w święta. Dlaczego? Mimo że Polacy wydają wtedy mniej, obroty rozkładają się na mniejszą liczbę placówek handlowych, które są w te dni otwarte. Dla wielu właścicieli sklepów ten mniejszy tort jest jednak kuszący. Właściciele małych sklepów mają także inne sposoby na to, jak wykorzystać ten czas: mogą wydłużyć godziny otwarcia bezpośrednio przed długim weekendem, gdy ludzie robią zapasy lub rekompensować sobie pracę w dniu świątecznym poprzez podwyżkę cen.

Więcej w wyborcza.biz

 

Czytaj również: Kontrola PIP: W 1/3 małych sklepów personel pracuje w dni świąteczne

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.