Dobry sprzedawca powinien umieć przyjąć perspektywę kupującego

Autor: Marta Ogonek, dlahandlu.pl 19 sierpnia 2010 06:50

Dobry sprzedawca powinien umieć przyjąć perspektywę kupującego

Pojęcie trudnego klienta występuje w tych sytuacjach, w których sprzedaż nie przebiega tak, jakby sprzedający sobie życzył: łatwo, szybko i przyjemnie. - Różni sprzedający mogą określać mianem „trudnych" różne zachowania klienta. Postrzeganie klienta jako trudnego w dużym stopniu wpływa na relację. Niezadowolenie klienta przenosi się na sprzedawcę i odwrotnie - mówi Katarzyna Marciniak-Chwastek, trener Catman Polska Sp. z o.o.

W jaki sposób mają radzić sobie sprzedawcy z każdym rodzajem trudnego klienta? - Pierwsza zasada to pozytywne nastawienie i chęć pomocy (w wyborze, trudnej sytuacji, w zakupie, realizacji potrzeb itp.). Sprzedawcy powinni też umieć rozpoznać typ klienta, łatwiej im będzie wtedy dobrać odpowiednią metodę sprzedaży - zadawać pytania, parafrazować potrzeby. Trzecia zasada: sprzedawca musi umieć przyjąć perspektywę kupującego, udzielić informacji, które są potrzebne klientowi do podjęcia decyzji o zakupie - wyjaśnia nasza rozmówczyni.

Zdaniem Katarzyny Marciniak-Chwastek sprzedawca dostosowac się do kupującego. - Sprzedwcy muszą uświadomić sobie, że ludzie są różni. Należy tę różnorodność uszanować, a często zdarza się im traktować wszystkich klientów podobnie. Tymczasem niechęć w stosunku do kogoś wynika z braku zrozumienia jego działania, a co za tym idzie - z braku możliwości wpływania na nie - podsumowuje trener Catman Polska.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • nn 2010-08-29 00:07:22

    za parę groszy które zarabiam jako sprzedawca zwyczajnie pierdzieli mnie klient i jego widzimisię. Jaka płaca taka praca!

  • Lamha 2010-08-19 18:55:22

    Sprzedawca dobrze dobrany i dobrze szkolony umie zachować się w każdej sytuacji - z czego zadowolony jest klient, który częciej przychodzi, a wraz z nim - pieniądze :)

  • ORB 2010-08-19 13:45:20

    Niby proste..., a jak często jesteśmy źle obsługiwani. Ja bym dodał, że sprzedawca powinien lubić swoją robotę! Jak pracuje z musu, to generalnie marne szanse na miłą obsługę, szczególnie gdy nie leży to w jego naturze...

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9801

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane