Dyrektor Browaru Amber: Nasz rynek piw kraftowych wyprzedził Europę

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2017 07:49

Dyrektor Browaru Amber: Nasz rynek piw kraftowych wyprzedził Europę Marek Skrętny, dyrektor ds. marketingu Browaru Amber. Fot. Żelazna Studio

Trend piw rzemieślniczych, kraftowych, wyróżnia nas od rynków europejskich. Nasz rynek wyprzedził rynek europejski i pod względem piw rzemieślniczych stanęliśmy na równi z rynkiem amerykańskim. My niejednokrotnie byliśmy pionierem na tym rynku – mówił Marek Skrętny, dyrektor ds. marketingu, Browar Amber na X FRSiH, podczas panelu „Opakowanie tworzy produkt – formy komunikacji i budowania relacji z konsumentami”.

- Rzemieślniczość ma duże znaczenie w wielu branżach, a w piwach ten trend jest bardzo mocno widoczny, wręcz cała kategoria piw niszowych nazywana jest rzemieślniczymi, kraftowymi. To jest trend, który odróżnia nas od rynków europejskich. Największym błędem jest porównywanie nas do  rynku niemieckiego czy czeskiego, ze względu na bliskość czy np. pod względem spożycia. Ale te rynki są zupełnie inne, my wyskoczyliśmy daleko do przodu, wyprzedziliśmy rynek europejski i stanęliśmy na równi z rynkiem amerykańskim, ale nie tym koncernowym, ale rynkiem piw rzemieślniczych, gdzie ta rewolucja zaczęła się dużo wcześniej – mówił Marek Skrętny.

- Ilość browarów dosłownie eksplodowała na przestrzeni ostatnich 7 lat, na początku tego okresu były 32 podmioty warzące piwo w Polsce, teraz jest ich blisko 200. Oczywiście większość to mikrobrowary, które warzą po kilka tysięcy hektolitrów piwa rocznie, ale to pokazuje samo zjawisko. To przekłada się na 1500 premier piwnych w roku. Dwa lata temu i w zeszłym roku było około 1500 nowych piw na rynku. Nie wszystkie się udają, nie wszystkie osiągają sukces rynkowy, natomiast mówienie o rewolucji jest jak najbardziej na miejscu - dodał.

Podkreślił, że wciąż dominuje czwórka największych producentów, którzy posiadają blisko 80 proc. rynku, ale piwa kraftowe zyskują coraz większy udział. Jest ważne nie tylko ze względu na smak piwa rzemieślniczego i jego jakość, ale także ze względu na marżowość, która jest wielokrotnie wyższa niż piw masowych.

- My jako browar Amber niejednokrotnie byliśmy na tym rynku pionierem. Najsłynniejszą naszą marką jest Piwo Żywe – obecne od roku 2004 kiedy nie funkcjonowały jeszcze browary regionalne. Postanowiliśmy iść pod prąd, wprowadzić markę Piwa Żywego, z surową etykietą i terminem ważności 35 dni. Na początku sukcesu nie było – piwo z tak krótkim terminem przydatności do spożycia często wracało do browaru. Poza tym, było stosunkowo drogim, w butelce bezzwrotnej. Ostatecznie udało się – opowiadał dyrektor ds. marketingu Browaru Amber.

Zauważył, że często duzi producenci naśladują małe browary. – U małych rodzą się idee, im łatwiej jest coś wprowadzić na mniejszą skalę. Zjawisko piwa niepasteryzowanego „rozlało się” po rynku i teraz nie ma dużego browaru, który nie miałby takiego piwa w ofercie - powiedział.

W dniach 6-7 listopada, w Hotelu Sheraton w Warszawie odbywa się jubieluszowe X Forum Rynku Spożywczego i Handlu, dwudniowa impreza organizowana przez redakcje serwisów portalspozywczy.pl oraz dlahandlu.pl.

W programie Forum przewidziano 17 dyskusji panelowych o zróżnicowanej tematyce, obejmującej m.in. takie zagadnienia jak: branża HoReCa jako partner dla producentów FMCG, digitalizacja handlu, innowacje i technologie a sprzedaż FMCG, nowe style zakupowe, rynek wobec nowych trendów kulinarnych i prozdrowotnych, rola trendsetterów i social media w kształtowaniu postaw konsumenckich, start-upy w branży spożywczej i handlowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7891

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558649

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.