Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyrektor PFPŻ: Do pomysłu wprowadzania marek własnych przez małe sklepy podchodzę sceptycznie

www.portalspozywczy.pl 5 lutego 2014 09:07

Dyrektor PFPŻ: Do pomysłu wprowadzania marek własnych przez małe sklepy podchodzę sceptycznie

W najbliższym czasie można spodziewać się upadku kolejnych 2-3 tys. sklepów tradycyjnych, ale nie będzie to oznaczało skurczenia się rynku handlu tradycyjnego. Wypadają te sklepy, które były w złych lokalizacjach lub nie potrafiły dopasować się do oczekiwań klientów - ocenia Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ).

Patrząc na to, w którym kierunku idą obecne dyskonty, można spodziewać się prób wprowadzenia marek prywatnych przez sieci sklepów tradycyjnych. W zasadzie próby już się zaczęły. Chodzi tu o marki własne w sieciach, których sklepy możemy uznać za należące do handlu tradycyjnego, czyli chociażby takich jak sieć Lewiatana - mówi Andrzej Gantner.
- Do pomysłu wprowadzania marek własnych przez małe sklepy podchodzę sceptycznie. Uważam, że każdy format ma swoją specyfikę. Jeżeli ją zatraci, to straci swoje przewagi. Siłą małych sklepów są produkty świeże i markowe, oraz czas i wygoda zakupów - dodaje.
Jego zdaniem, na pewno będzie następowało sieciowanie małych sklepów.
- Poza tym, sądzę, że ubędzie nam kolejnych 2-3 tys. sklepów tradycyjnych, co nie oznacza, że wartość obrotu sklepów tradycyjnych zmniejszy się. Mimo, że ubywa sklepów, ich udział w obrocie gwałtownie nie spada. Okazuje się, że wypadają te sklepy, które były w złych lokalizacjach, lub nie potrafiły dopasować się do oczekiwań klientów. Myślę, że w Polsce nie grozi nam wariant francuski handlu detalicznego - ocenia ekspert.
Ponadto, w tym roku można spodziewać się dalszego wzrostu formatu sklepów dyskontowych, przede wszystkich dwóch największych graczy na tym rynku, którzy powoli przestają w pełni spełniać warunki dyskontu.
- Oznacza to, że być może w Polsce pojawia się coraz więcej przestrzeni dla tzw. hard dyskontu. To co powoduje, że nie ma w Polsce hard dyskontu, to doświadczenia z lat 90-tych, kiedy pierwsze hard dyskonty zupełnie nie trafiły ze swoją ofertą w oczekiwania polskiego konsumenta. Niska jakość nawet za najniższą cenę, w fatalnie wyglądającym sklepie. Polacy tego nie kupili, bo byliśmy za bardzo spragnieni rzeczy ładnych, ładnie zapakowanych i podanych - mówi Andrzej Gantner.
Nadal bardzo trudno będzie sklepom wielkopowierzchniowym. Jak zauważa Andrzej Gantner, hipermarkety walczą zarówno z handlem tradycyjnym, jak i z dyskontowym, a także z pewnymi swoimi wadami, np. dotyczącymi dużej powierzchni, ograniczającej możliwość ekspansji.
- Każdy z dużych formatów próbuje znaleźć dla siebie rozwiązanie. Moim zdaniem okres w którym hipermarkety próbowały przerobić się na dyskonty mamy już za sobą, te sklepy będą szły w kierunku dobrych marek, jakości i atrakcyjnego, zróżnicowanego asortymentu - mówi dyrektor generalny PFPŻ.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,32

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.