EEC 2018: Omnichannel w handlu tradycyjnym staje się rzeczywistością

Autor: dlahandlu.pl 22 maja 2018 12:39

EEC 2018: Omnichannel w handlu tradycyjnym staje się rzeczywistością Na zdj. Filip Gieleciński, dyrektor zarządzający, Client Service Director, Posterscope Polska, fot. PTWP

– W handlu tradycyjnym ewolucja technologiczna ma już miejsce, a proces ten ciągle przyspiesza – uważa Filip Gieleciński, dyrektor zarządzający, Client Service Director, Posterscope Polska, panelista debaty ,,Zarządzanie informacją... dźwignią handlu", która odbyła się w ramach X Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

– Mogę podać przykład jednej z większych sieci convenience z Czech. Wprowadzono tam m.in. kamerę z detekcją twarzy, kamerę 360 tworzącą bit mapę oraz zebrano dane o klientach za pośrednictwem ich smartfonów, a te wszystkie informacje udało się połączyć z danymi kasowymi. Dzięki temu dokonano dokładnej analizy kupujących w miejscu sprzedaży – jasna analityka, posegmentowany konsument z przypisanymi koszykami, z dokładną ilością produktów, określonym czasem robienia zakupów. Można było nawet przewidzieć, kiedy konsument z danego segmentu może ponownie pojawić się w sklepie – tłumaczył Filip Gieleciński.

– Następnym etapem była digitalizacja punktów sprzedaży – bez tradycyjnych materiałów POS, za to z ekranami i lustrami digitalowymi w toaletach, na których wyświetlano reklamy wybranych produktów. Po dziewięciu miesiącach nastąpiła personalizacja przekazu – był skierowany już do bardzo konkretnego konsumenta (ujęto wiek, płeć, porę robienia zakupów), po trzech miesiącach wzrost sprzedaży promowanych produktów sięgnął… 800 proc. W kanale offline zaczynamy coraz więcej wiedzieć o konsumencie, to przełom w komunikacji i omnichannel, do którego powinniśmy dążyć – powiedział ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    14,78

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.