Eksperci: Klient powinien być więcej wart niż stłuczony słoik

Autor: dlahandlu.pl 23 czerwca 2010 15:38

Właściciele sklepów mają różne podejście do odpowiedzialności klientów za nieumyślne uszkodenia spowodowane w sklepie przez nich samych lub ich dzieci. Niektórzy wymagają, aby klient zapłacił za rozbitą butelkę z sokiem, sosem, czy ogórkami. Inni uważają, że jest to drobna szkoda, którą wrzucą bez problemu w koszty. Ważniejsze jest dla nich zachowanie dobrych relacji z klientem, który wraca i robi kolejne zakupy.

- Dobrym zwyczajem jest w takiej sytuacji pokryć stratę i nie obciążać nią klienta. Zazwyczaj też "wypadek" nie jest jedynie jego winą, często
przyczyną rozbicia produktu jest jego nieprawidłowe wystawienie, przepełnienie półki itp., więc klient w takiej sytuacji tym bardziej nie
powinien ponosić odpowiedzialności za stratę - mówi Piotr Haman, wiceprezes zarządu firmy Cursor, ekspert rynku detalicznego. Jego zdaniem takie zachowanie procentuje na przyszłość. - Oczywiście, jeżeli szkodę spowodował klient nietrzeźwy lub była ona ewidentnie wynikiem złej woli
klienta można i powinno domagać się pokrycia strat - dodaje Piotr Haman.

Często zdarza się, że pracownicy nie są dobrze poinformowani o sposobie załatwiania tego typu spraw i ewentualnych rozliczeniach z pracodawą. Bojąc się odpowiedzialności i pokrywania strat z własnej kieszeni proszą, by za stłuczony produkt zapłacił klient. Jest to zazwyczaj związane z brakiem odpowiedniego szkolenia personelu i jasnej informacji od kierownictwa, jakie w sklepie obowiązują procedury.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,20

  • Śr

    2,90

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane