PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Eksperci: Małe sklepy upadają pod naporem własnych błędów

Autor: dlahandlu.pl/pr 16 lipca 2010 12:00

Eksperci: Małe sklepy upadają pod naporem własnych błędów

Jak wynika z badań firmy Euromonitor International w tym roku z rynku zniknie co najmniej 4 tysięcy małych sklepów. Tak wynika z danych opublikowanych na łamach Rzeczpospolitej. Według ekspertów po biznesowej weryfikacji na rynku zostaną najlepiej radzące sobie małe placówki handlowe, które wygrają ofertą 'szytą na miarę', umiejętnością tworzenia i utrzymywania relacji z odbiorcą oraz będą potrafiły nawiązać owocną współpracę z innymi placówkami.

Wg szacunków Naczelnej Rady Zrzeszeń Handlu i Usług z rynku corocznie ubywa około 3500 sklepów, a przybywa ok. 1000. - Okazuje się, że właściciele małych sklepów często nie są przygotowani do prowadzenia samodzielnego biznesu - brak im doświadczenia w zarządzaniu oraz długofalowej strategii działania. Sprawy nie ułatwia również niski kapitał początkowy, który już na wstępie przekreśla szansę na zapewnienie klientom szerokiego wyboru produktów - wylicza Łukasz Gajewski, Prezes Target BPO. Dla oszczędności, ale również z braku świadomości jak kluczowa jest wiedza o handlu i budowaniu relacji z klientem, właściciele powierzają realizację zadań niewykwalifikowanym ekspedientom - często znajomym lub po prostu członkom rodziny. Takie osoby nie posiadają niezbędnej w branży znajomości narzędzi poprawiających dostępność i ekspozycję produktu - wyjaśnia.

Dłużej działającym na rynku kierownikom sklepów często brakuje również elastyczności - umiejętności analizowania trendów na rynku i reagowania na potrzeby odbiorców. Niekiedy kurczowo trzymają się wcześniej obranej linii działalności (spotyka się myślenie typu: to sprzedajemy od lat 5 lat temu i będziemy to robić dalej) i mają duże opory przed wydłużeniem godzin otwarcia swoich placówek oraz przed pracą w weekendy.

Do czynników, które wpływają negatywnie na kondycję małych placówek należą często także: brak czasu właściciela na dopilnowanie sklepów i codziennej kontroli nad sprzedażą (wiele małych punktów handlowych, to jedynie dodatkowe źródło dochodu ich właścicieli), bardzo wysokie czynsze najmowanych lokali oraz nieuregulowane należności w hurtowniach, co skutkuje niemożliwością podjęcia towaru przed zapłatą, brakiem możliwości uzupełniania asortymentu i wchodzeniem w spiralę powstawania nowych długów.

Sklepikarze często nie widzą również potrzeby zacieśniania współpracy z profesjonalnymi przedstawicielami handlowymi. - Bardzo istotne jest to, czy sklepikarz jest otwarty na nowe rozwiązania. Część sprzedawców nie współpracuje z przedstawicielami handlowymi, uważając, że sami najlepiej zadecydują o wyborze, umiejscowieniu i sposobie ekspozycji produktu - wyjaśnia Magda Wysocka, Manager Projektu w Target BPO.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • IZABELA 2011-08-12 07:25:07

    MYSLE ZE JEST W TYM ARTYKULE DUZO RACJI SAMA PROWADZE SKLEP ALE NIE TYLKO JEST TO PRZYCZYNA ZAMYKANIA SIE SKLEPOW DUZA ROLE ROBIA MARKETY! LUDZIE MAJA CORAZ MNIEJ PIENIEDZY I SZUKAJA TANIEGO TOWARU A TAM MOZNA GO KUPIC JA W HURTOWNIACH NAWET NIE KUPIE TOWARU ZA TE CENE CO SA W MARKETACH MYSLE ZE TO JEST GLOWNA JEDNAK PRZYCZYNA ZAMYKANIA SIE SKLEPOW ALE COZ O MARKETACH NIE PISZA W GAZETACH DUZO NAM BRAKUJE DO DOSKONALOSCI W POLSCE

  • Tomek 2010-07-16 21:24:30

    Eksperci, a doradzają współpracę z Przedstawicielami Handlowymi, którzy wpakują na półkę wszystko co nie rotuje i jest zwyczajnym półkownikiem. Przedstawiciel powinien być tylko od serwisu swoich produktów oraz sugerowania ekspozycji oferowanych przez siebie towarów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,85

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7703

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane