Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Eksperci o przyczynach dużej rotacji szyldów na rynku sklepów convenience

Autor: dlahandlu.pl 10 maja 2016 09:23

Eksperci o przyczynach dużej rotacji szyldów na rynku sklepów convenience fot. shutterstock

Przedsiębiorca, który myśli że przyjęty umownie system i jego dostawca załatwią za niego wszystko, skazany jest na porażkę – uważają eksperci rynku handlu detalicznego.

Sklepy na rynku convenience są prowadzone w różnych systemach franczyzowych, lub po prostu jako niezależne placówki prywatne. - Ten ostatni model powoli zanika, korzyści płynące z przyłączenia się do sieci są ewidentne i pozwalają bezpieczniej prowadzić działalność handlową. Każdy z proponowanych przez organizatorów systemów jest inny. Dlatego przyszły uczestnik wybieranego modelu musi bardzo rozważnie i dokładnie przeanalizować przedkładane propozycje i to nie tylko pod kątem umowy lecz również, a może przede wszystkim, warunków handlowych zawartych w OWD – mówi Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Jeżeli proponowana umowa jest rzeczywiście umową franczyzy, a więc oparta na bliskiej i ciągłej współpracy na bazie sprawdzonego systemu sprzedaży przy zachowaniu niezależności formalnej i finansowej, szanse na sukces są większe. - Takie rozwiązania proponować mogą jedynie podmioty prowadzące swoje własne sklepy w proponowanym formacie. Najlepiej jeżeli są to duże sieci handlowe. Posiadają one doświadczenie w handlu detalicznym i proponowane rozwiązania na ogół zapewniają godziwą marżę pod warunkiem zachowania dyscypliny w zakresie oferowanego systemu. Nie zawłaszczają sobie części marży brutto sklepu ponieważ ich profit płynie ze zwiększenia efektu skali przy zakupach i pomniejszeniu udziału kosztów stałych w ich własnym rachunku wyników – wyjaśnia Andrzej Wojciechowicz.

Inaczej wyglądają propozycje umów z sektora hurtowego i dystrybucyjnego. Oferenci systemu nie są detalistami lecz dostawcami. Z założenia, na samym początku istnieje już konflikt interesów. - Dystrybutorzy przede wszystkim chcą realizować swoją marżę, korzyści dla partnera stoją na drugim miejscu. Poza tym nie posiadając własnych sklepów nie mogą zapewnić wiarygodności systemu. Choć z drugiej strony moglibyśmy się spodziewać iż po ponad dwóch dekadach nowoczesnego handlu powinni tę wiedzę już posiąść, jeżeli sumiennie współpracowali w tym zakresie ze swoimi partnerami. Jeszcze inaczej toczy się współpraca oparta na wspólnej centrali zakupowej. W tym wypadku największą korzyścią dla małego przedsiębiorcy jest polepszenie warunków zakupu, poza tym organizacje te proponują wspólne logo, wizualizację placówek i kampanie reklamowe. Te atrybuty poprawiają korzystne postrzeganie sklepu na lokalnym rynku – ocenia Andrzej Wojciechowicz.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,74

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.