Eksperci: Obserwujemy ponowny rozkwit i zainteresowanie kanałem tradycyjnym

www.portalspozywczy.pl 19 grudnia 2016 14:20

Kilka lat temu mogliśmy zaobserwować trend intensywnego inwestowania w kanał nowoczesny i sieci wielkopowierzchniowe. Większość firm z sektora FMCG podążyła za tą tendencją, często – przynajmniej częściowo – zapominając o rozwoju kanału tradycyjnego. Teraz możemy zauważyć ponowny rozkwit i zainteresowanie kanałem tradycyjnym oraz sieciami lokalnymi. W rezultacie coraz więcej firm szuka osób do zarządzania tym kanałem – mówią serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Olejarz, Executive Manager HRK FMCG & Retail, Media & Fashion i Łukasz Przywóski, Senior Consultant HRK FMCG.

– Intensywne inwestowanie w kanał nowoczesny przy jednoczesnym bagatelizowaniu roli kanału tradycyjnego to skutek przekonania firm, że tak jak w innych krajach, również w Polsce udział kanału tradycyjnego w sprzedaży będzie znacząco malał. Czas zweryfikował te prognozy. To prawda – dało się zauważyć niewielki spadek, jednak nadal w firmach możemy zaobserwować udział sprzedaży: 60 proc. – kanał nowoczesny, 40 proc. – kanał tradycyjny. W zależności od kategorii ten stosunek może się nieco różnić – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Olejarz, Executive Manager HRK FMCG & Retail, Media & Fashion. 

Dodaje, że nie można jednak mówić o dużo większym spadku udziału kanału tradycyjnego. – Widać, że początkowe obawy się nie sprawdziły, a trend został zatrzymany. Oczywiście kształt rynku tradycyjnego się zmienia – rynek się strukturyzuje, konsoliduje, a handel tradycyjny staje się coraz bardziej zorganizowany – mówi Jacek Olejarz.

Jego zdaniem coraz większą rolę zaczęły odgrywać sieci lokalne, wśród których możemy zaobserwować tendencję do łączenia się. Rozwój sieci lokalnych w różnych rejonach Polski powoduje, że mają one coraz większe znaczenie na rynku, mimo że obserwujemy spadek liczby małych sklepów. Firmy zauważają te tendencje i coraz częściej szukają strategii oraz pomysłów na to, w jaki sposób działać w tym kanale i rozwijać współpracę z sieciami lokalnymi. To również powoduje, że organizacje zaczęły podchodzić do sieci lokalnych bardziej strategicznie i traktować je jako ważnych partnerów biznesowych.

– Nie można również zapomnieć  o ważnej funkcji, jaką pełnią dystrybutorzy – mają coraz większe znaczenie na rynku, docierają do wielu miejsc, do których producenci nie mogą dotrzeć bezpośrednio – mówi ekspert.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Janek 2016-12-25 08:21:47

    Uważam, że dawno powinniśmy "zagrać" na nosie Wszystkim !!! siecią międzynarodowym , to one "uczą" nas co kupić w jakiej cenie, co jest dla nas dobre, odpowiadają w 90% co mamy na stole !!! Kasa jest wywożona do krajów z których Te sieci pochodzą!!! Producent , żeby przeżyć musi "zdjąć"spodnie żeby sprzedaż, na bardzo niskiej rentowności lub na 0, do czego doszliśmy ? Jak można było na to pozwolić ???

  • Janek 2016-12-25 08:17:26

    Sieci Międzynarodowe

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,29

  • Min

    4,53

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.