Ekspert: Edu-recruitment to jeden z nowych sposobów na edukację kadr dla handlu

Autor: Biuletyn PIH 12 kwietnia 2017 09:47

Direct search, viral recruiting, scouting czy grywalizacja to tylko niektóre z nowych metod rekrutacji coraz częściej stosowanych na rynku pracy. Jedną z niestandardowych metod jest edu-recruitment, w której – w poszukiwaniu specjalistów - wykorzystuje się edukację - pisze na łamach Biuletynu PIH dr Magdalena Kot-Radojewska, doktor nauk ekonomicznych, socjolog, pedagog, adiunkt i kierownik Akademickiego Biura Karier Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, ekspert ds. ewaluacji w projektach UE.

Na czym polega edu-recruitment
Zarówno w szkołach średnich, jak i na uczelniach, pracodawcy mogą angażować się w edukację swoich przyszłych, potencjalnych pracowników. Przykładem takiego działania może być objęcie patronatem klasy np. o profilu handlowym (jeśli firma szuka handlowców czy sprzedawców). Na uczelniach wyższych przedsiebiorstwo może współtworzyć program nauczania w ramach specjalności na danym kierunku studiów. Może także organizować praktyki czy programy stażowe dla najlepszych studentów lub absolwentów.

Wciąż doskwiera niedobór talentów
Przyczyną, dla której firmy sięgają po tak alternatywne sposoby poszukiwania pracowników, jest wciąż panujący na rynku pracy niedobór talentów. Oznacza on rozbieżność pomiędzy kwalifikacjami i doświadczeniem posiadanymi przez kandydatów, a tym, czego poszukują pracodawcy. To zjawisko globalne, występuje więc nie tylko w Polsce, ale w wielu krajach na całym świecie. Oprócz pracowników fizycznych wciąż poszukiwaną grupą są sprzedawcy i przedstawiciele handlowi. Ponadto pracodawcy cenią sobie kompetencje interpersonalne, takie jak komunikatywność czy umiejętność pracy w grupie, których brakuje kandydatom na rynku pracy.

Co daje edu-recruitment?
Metoda ta daje pracodawcom wiele korzyści. Po pierwsze – dzięki możliwości współtworzenia programów kształcenia – mają oni możliwość przekazywania tych kompetencji i wiedzy, które z ich punktu widzenia są najbardziej istotne. Uczestnicząc w procesie edukacyjnym mogą również wyłonić prawdziwe „perły”, czyli potencjalnych kandydatów do pracy, którzy w najwyższym stopniu spełniają ich oczekiwania. Z kolei dzięki organizowanym praktykom czy stażom w firmach mogą przekonać się, jak kandydaci odnajdują się w realnym środowisku pracy, jak radzą sobie z problemami, jak funkcjonują pod presją czasu czy w stresie. Edu-recruitment to jeden z nowych sposobów na edukację kadr dla potrzeb funkcjonujących na rynku przedsiębiorstw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    5,54

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane