Ekspert: Handel tradycyjny musi wprowadzić innowacyjne rozwiązania sprzedażowe

Autor: egospodarka.pl 28 września 2011 14:57

Zdaniem Andrzeja Gantnera z Polskiej Federacji Producentów Żywności na budowanie silnej pozycji sklepu duży wpływ może być wzbogacenie jego oferty o markowy asortyment, czy też specyficzne rodzaje żywności np. tradycyjną, lub regionalną. Walorem każdego małego sklepu jest indywidualna, profesjonalna obsługa klienta, której nie zapewni nam żaden sklep internetowy, czy wielkopowierzchniowy - czytamy w portalu eGospodarka.pl.

Jak podaje eGospodarka.pl, w Polsce 150 tys. małych sklepów, najwięcej w Europie. Tuż za nami plasują się Włochy, ze 134 000 sklepów. W większych od nas Niemczech liczba sklepów spożywczych nieznacznie przekracza 50 000, podobnie sytuacja wygląda w Hiszpanii. Dla porównania we Francji jest ich tylko 38 000.

Dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że polski rynek powoli zaczyna upodobniać się do zachodnioeuropejskich standardów. Za przykład dla Polski podaje się Włochy, będące krajem o podobnej liczbie sklepów, nieco większej powierzchni oraz zbliżonym stopniu przywiązania konsumentów do mniejszych formatów. Udział handlu nowoczesnego we Włoszech wynosi obecnie nieco ponad 60 proc., w Polsce generuje 42 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej dla koszyka spożywczego. Dla porównania w krajach takich, jak Francja, Belgia czy Holandia, udział hiper- i supermarketów jest większy niż 90 proc. - czytamy w portalu.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    12,98

  • Śr

    8,50

  • Min

    5,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7032
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.