Ekspert o sklepach convenience: Handel to nieustanna walka o klienta

www.portalspozywczy.pl 10 lutego 2017 18:55

Ekspert o sklepach convenience: Handel to nieustanna walka o klienta Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

Sklepy convenience to ponad 70 tys. małych placówek handlowych odpowiadających wymaganiom tego formatu. Pamiętać jednak należy, że zajmowany przez nie obszar nie jest dany na zawsze. Handel to nieustanna walka o klienta, również w tym formacie – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Ogólna liczba sklepów convenience, po niewielkiej redukcji w ostatniej dekadzie,  pozostaje od dłuższego czasu niezmienna. Dzięki swej elastyczności, znajomości rynku lokalnego o stosunkowo niewielkim obszarze, wykazały swą dużą odporność na wzrost konkurencji i toczące się wojny cenowe. Przez to stały się punktem zainteresowania zorganizowanych związków handlowych, sieci. Ponad 16% spośród ogólnej liczby tych sklepów to wciąż jeszcze niezależni przedsiębiorcy nie objęci żadnym systemem, którzy mogą stanowić grupę celową dla istniejących i nowych w tym formacie konsolidatorów rynku – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Dodaje, że obserwując zmiany modelu w ostatniej dekadzie, wyraźnie widzimy dążenie do konsolidacji, optymalizacji procesów i systemu sprzedaży. Jednolita wizualizacja placówek, spójny asortyment i komplementarne usługi budują pozytywny wizerunek wśród klientów, pomagają stanąć w szranki z konkurencją, obecnie głównie ewoluujących dyskontów.

– Wzmocnienie i ugruntowanie pozycji rynkowej przynoszą również systemy franczyzy, bo tak naprawdę tylko one zapewniają godziwą rentowność tego formatu. Ale sam system nie jest gwarantem sukcesu, musi być aplikowany w odpowiednim miejscu – mówi ekspert.

– System asortymentowy i system sprzedaży, musi być dopasowany do regionu i najbliższej konkurencji. Najważniejszy czynnik to przedsiębiorca. W sposób zdyscyplinowany wdrażający zaproponowany model, ale przede wszystkim, na pierwszym miejscu, musi być i pozostać handlowcem z krwi kości. Tylko koniunkcja wszystkich trzech warunków gwarantuje stabilne i długotrwałe prowadzenie tego typu placówki handlowej – tłumaczy Andrzej Wojciechowicz.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kbjl 2017-02-17 21:13:46

    Aleś chłopie powiedział ??? Ameryke odkryłeś. A robicie i tak swoje.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,70

  • Śr

    1,22

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane