Ekspert o sklepach convenience: Handel to nieustanna walka o klienta

www.portalspozywczy.pl 10 lutego 2017 18:55

Ekspert o sklepach convenience: Handel to nieustanna walka o klienta Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

Sklepy convenience to ponad 70 tys. małych placówek handlowych odpowiadających wymaganiom tego formatu. Pamiętać jednak należy, że zajmowany przez nie obszar nie jest dany na zawsze. Handel to nieustanna walka o klienta, również w tym formacie – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Ogólna liczba sklepów convenience, po niewielkiej redukcji w ostatniej dekadzie,  pozostaje od dłuższego czasu niezmienna. Dzięki swej elastyczności, znajomości rynku lokalnego o stosunkowo niewielkim obszarze, wykazały swą dużą odporność na wzrost konkurencji i toczące się wojny cenowe. Przez to stały się punktem zainteresowania zorganizowanych związków handlowych, sieci. Ponad 16% spośród ogólnej liczby tych sklepów to wciąż jeszcze niezależni przedsiębiorcy nie objęci żadnym systemem, którzy mogą stanowić grupę celową dla istniejących i nowych w tym formacie konsolidatorów rynku – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Dodaje, że obserwując zmiany modelu w ostatniej dekadzie, wyraźnie widzimy dążenie do konsolidacji, optymalizacji procesów i systemu sprzedaży. Jednolita wizualizacja placówek, spójny asortyment i komplementarne usługi budują pozytywny wizerunek wśród klientów, pomagają stanąć w szranki z konkurencją, obecnie głównie ewoluujących dyskontów.

– Wzmocnienie i ugruntowanie pozycji rynkowej przynoszą również systemy franczyzy, bo tak naprawdę tylko one zapewniają godziwą rentowność tego formatu. Ale sam system nie jest gwarantem sukcesu, musi być aplikowany w odpowiednim miejscu – mówi ekspert.

– System asortymentowy i system sprzedaży, musi być dopasowany do regionu i najbliższej konkurencji. Najważniejszy czynnik to przedsiębiorca. W sposób zdyscyplinowany wdrażający zaproponowany model, ale przede wszystkim, na pierwszym miejscu, musi być i pozostać handlowcem z krwi kości. Tylko koniunkcja wszystkich trzech warunków gwarantuje stabilne i długotrwałe prowadzenie tego typu placówki handlowej – tłumaczy Andrzej Wojciechowicz.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kbjl 2017-02-17 21:13:46

    Aleś chłopie powiedział ??? Ameryke odkryłeś. A robicie i tak swoje.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,05

  • Śr

    5,52

  • Min

    4,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.