Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert o sprzedaży produktów do szybkiego przygotowania dań w małych sklepach

Autor: Biuletyn PIH 2 września 2015 11:53

Produkty, po które chętnie sięgamy chcąc zorganizować szybki obiad niskim nakładem sił i środków to głównie: sosy w słoikach i w proszku, fixy czy zupy w proszku. Spośród tych kategorii, w sklepach małoformatowych najczęściej w koszyku lądują zupy – zarówno te w proszku do gotowania i instant wieloporcjowe, zupy chińskie (noodle) oraz gorące kubki - analizuje Karol Wojsz z Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o.

Nieco rzadziej znajdujemy w nich sosy w proszku, fixy i sosy gotowe w słoikach. Wartościowo, najwyższe udziały w rynku z wymienionych kategorii uzyskują zupy w proszku, a to że produkty z tego segmentu liczą się na rynku sprawdzić można w rankingu top produktów FMCG najczęściej lądujących w koszyku – gdzie bez problemu odnaleźć możemy choćby Barszcz Czerwony Instant,
Barszcz Biały i Żurek – wszystkie należące do marki Winiary, która – biorąc pod uwagę wspomniane kategorie – jest najczęściej obecna na liście. Poza zupami, w zestawieniu TOP 1000 odnaleźć możemy przedstawicieli sosów w proszku (różne warianty Sosów na Każdy Dzień, Winiary) i fixów (Fix Spaghetti Knorra, Napoli i Bolognese).

W zupach w proszku do gotowania i instant wieloporcjowych mamy sytuację przypominającą monopol, bowiem Winiary – lider kategorii – generuje ok. 80 proc. wartości kategorii, siłą rzeczy znacząco wyprzedzając konkurentów w postaci Amino i Knorra. Zupy noodle w małoformatowych sklepach spożywczych podzielone są pomiędzy marki Vifon, Amino i Knorr, a najpopularniejsze warianty w tym segmencie to złoty kurczak i kurczak curry Vifona.

Gorące kubki, są jeszcze silniej zdominowane przez jedną markę niż wcześniej wspomniane zupy w proszku, tu lider – Knorr – odpowiada za 90 proc. wartości segmentu, a pierwszym najpopularniejszym „nie-Knorrowym” produktem w tym segmencie saszetka Vifona o smaku kurczaka curry z udziałami (wartościowymi) na poziomie 1 proc. i 12 pozycją w rankingu SKU w kategorii. Sosy w proszku to znowu dominacja Winiar (70 proc. wartości segmentu), a dalej ponownie Knorr i Amino. Sytuacja jest bardziej wyrównana w wypadku fixów – tu mamy niemal duopol, w którym o palmę pierwszeństwa rywalizuje Knorr z Winiarami (z wyraźnym wskazaniem w ostatnim kwartale na tego pierwszego), podczas gdy pozostałe marki (takie jak Prymat czy Kamis) muszą zadowolić się śladowymi wręcz udziałami. Wreszcie sosy gotowe w słoikach – kategoria, w której żadna z wymienionych marek nie odgrywa kluczowej roli – tutaj najwyższymi udziałami, zarówno w ujęciu wartościowym, jak i w liczbie transakcji, pochwalić się może Łowicz, znacząco wyprzedzając Pudliszki i Dawtonę. Zupełnie nieobecne w tym segmencie są Winiary, a Knorr wykazuje się udziałami na poziomie 2 proc. i niezbyt wysoką dystrybucją.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,59

  • Min

    3,93

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.