Ekspert o trendach w sklepowym monitoringu

Autor: dlahandlu.pl/pr 16 grudnia 2014 11:12

Postępująca miniaturyzacja elektroniki znacząco wpłynęła na formę kamer monitoringu. Wiele z nich jest na tyle małych, by nie rzucać się w oczy, zaraz po przekroczeniu progu sklepu.

- Sposobem na pogodzenie interesów sprzedawców i konsumentów, mogą być kamery kamuflowane w formie przedmiotów codziennego użytku lub niekojarzących się z rejestracją obrazu - mówi Krzysztof Rydlak, ekspert ds. produktów w firmie Spy Shop, sieci z akcesoriami i rejestratorami detektywistycznymi. - Zapewniają przy tym wszystkie funkcje nowoczesnego monitoringu, jak komunikacja bezprzewodowa, nagrywanie obrazu w wysokiej rozdzielczości, czy wykrywanie ruchu w pomieszczeniu.

 

Przeczytaj także:

Przykładami nowoczesnych rozwiązań mogą być rejestratory ukryte w przełączniku światła, czujniku dymu lub zegarku biurkowym. - Większość kamer kamuflowanych nie wymaga doprowadzania dodatkowych przewodów zasilających, a to jeszcze bardziej zmniejsza ich ingerencję w wygląd sklepowego wnętrza - dodaje Krzysztof Rydlak. - Urządzenia posiadają wbudowane akumulatory litowo-jonowe, pozwalające na długi czas pracy i aktywują się wyłącznie wtedy, gdy wykryją ruch w pomieszczeniu. To pozwala zaoszczędzić energię oraz pamięć urządzenia.

 

 

W Polsce nie istnieje jeden kompleksowy akt prawny, który regulowałby zasady stosowania monitoringu w sklepach - również tego kamuflowanego. Można jednak posiłkować się prawną definicją danych osobowych i spróbować odpowiedzieć na pytanie, czy monitoring handlowy narusza przepisy, które je chronią.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.