Ekspert o ulicach handlowych w Krakowie

Property News 7 maja 2014 10:22

Zarówno eksperci, jak i przedstawiciele władz Krakowa wskazują na niezwykle ciekawy, aczkolwiek obecnie niezagospodarowany, segment krakowskiego rynku - ulice handlowe.

- Kraków to, obok Warszawy, najbardziej perspektywiczne miejsce dla rozwoju handlu przy głównych ulicach. Niestety, w porównaniu do krajów zachodnioeuropejskich, Polska jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju ulic handlowych - zaznacza Edyta Potera, dyrektor w dziale wynajmu powierzchni handlowych Jones Lang LaSalle.

Stolica Małopolski, szczególnie w obszarze historycznego centrum, jest bardzo istotną destynacją turystyczną. Zgodnie z danymi Małopolskiej Organizacji Turystycznej, w 2013 roku odwiedziło ją 9,25 mln gości (o 300 tys. więcej niż w 2012 roku). Wydali łącznie 4,8 mld zł. To łakomy kąsek, szczególnie dla znanych marek modowych.

Pomysł na tworzenie prawdziwych ulic handlowych, choć nie nowy, wciąż pozostaje jednak w sferze marzeń. Problemy tkwią głównie w braku lokali spełniających kryteria najemców, konieczności poprawy stanu technicznego budynku, braku wpływu na sąsiedztwo oraz niejasnym stanie prawnym nieruchomości. Konieczna jest także inicjatywa miasta.

- W perspektywie kilku lat stolica Małopolski ma szansę na znaczący rozwój ulic handlowych, jako że tak usytuowane lokale nie stanowią bezpośredniej konkurencji dla centrów handlowych, a przez najemców są traktowane jako dodatkowy kanał sprzedaży i dystrybucji towarów - tłumaczy przedstawicielka JLL.

Zdanie eksperta potwierdzają przedstawiciele miasta, wskazując na perspektywiczne lokalizacje w pobliżu historycznego rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.