Ekspert: Polityka promocyjna to dopiero 5. element generujący sprzedaż w sklepie

Autor: dlahandlu.pl 29 lutego 2016 13:45

Ekspert: Polityka promocyjna to dopiero 5. element generujący sprzedaż w sklepie fot. Ray Burke

Jak zauważa Karolina Rygalska, Reaserch Director w MediaCom, producenci stawiają na różne taktyki, aby wygrać w punkcie sprzedaży. Ekspertka przedstawiała kilka zabiegów, które wpływają na zwiększenie sprzedaży w sklepie.

 

Karolina Ryglaska zwróciła uwagę, że jak wynika z danych Iternational Jourlnal of Scietific & Technology Reaserch Vol. 3, Issue 8, z sierpnia 2014 polityka promocyjna to dopiero 5. element generujący sprzedaż w sklepie. Największy wpływ na zachęcanie klientów do zakupów ma atmosfera punktu sprzedaży (wyposażenie, sprzęt, materiały wykończeniowe, wystawa), jego zagospodarowanie (planogram, układ alei, wygoda strefy kas), obsługa (serwis, uprzejmość, indywidualne podejście), komunikacja wizualna a w następnej kolejności promocje (rabaty, poziomy cen i konkretna marka produktu). Na końcu znajduje się polityka rozwiązywania problemów i wiarygodność sklepu.

Jak zauważa Karolina Rygalska zmiana ekspozycji warzyw i owoców w koszach wiklinowych zamiast plastikowych wpływa na przekonanie klientów, że mają do dyspozycji z produktami lokalnymi, organicznymi. Powoduje to także zwiększenie sprzedaży. Ekspozycja warzyw na lodzie zamiast w koszach to kolejny zabieg, który ma wyróżnić produkt, pokazać jego ekskluzywność i w efekcie zwiększyć sprzedaż. Taka ekspozycja zmienia postrzeganie towaru wśród klientów.

Jak przekonuje Karolina Rygalska bardzo często klient potrzebuje prostej, konkretnej i użytecznej informacji. Przykładem jest podzielenie awokado na dojrzałe i niedojrzałe, tak aby klienci bez dotykania od razu wiedzieli, które z nich wybrać, jeżeli chcą przygotować danie na dziś. 

Kolejnym zabiegiem, który zwiększa sprzedaż jest ułożenie ubrań męskich nie w kostkę, bo klienci nie wiedzą jak złożyć je tak samo, lecz na pół, co ułatwia oglądania, dotykanie i przekłada się na wyższe o 40 proc. zakupy tej kategorii produktów.

Tworzenie wrażenia obfitości i zatłoczonych półek w sklepie, gdzie klienci mają zbyt duży wybór, prowadzi często do rezygnacji z zakupów. Zmniejszenie możliwości wyboru wpływa na zwiększenie zakupów o 27 proc. Odpakowanie zabawek i wystawienie próbek produktów także ułatwia podjęcie decyzji o zakupie i wzrost sprzedaży.

Prowadzenie procesu zakupowego jako przyjemnego doświadczenia także przekłada się na wyższą sprzedaż. Przykładem jest sieć McDonald's która zainstalowała smartfony przy kasach. Gdy rodzice zamawiają jedzenie, dzieci grają w gry i nie przeszkadzają w składaniu zamówienia.

Jako przykład spójnej komunikacji  marki z punktem sprzedaży Karolina Rygalska podała przykład sieci Carrefour, który w hipermarketach tworzy strefy "piękności", "eko". Dostosowanie się producenta do tego konceptu wpływa na zwiększenie sprzedaży jego towarów, które klienci odbierają jako wiarygodne, pasujące do reszty otoczenia.

Prezentacja Komunikacja z shopperem jako element strategii marketingowej została wygłoszona podczas spotkania In-Store Media "Omnichannel advertising in retail".

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,66

  • Min

    1,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane