PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Ekspert: Polityka promocyjna to dopiero 5. element generujący sprzedaż w sklepie

Autor: dlahandlu.pl 29 lutego 2016 13:45

Ekspert: Polityka promocyjna to dopiero 5. element generujący sprzedaż w sklepie fot. Ray Burke

Jak zauważa Karolina Rygalska, Reaserch Director w MediaCom, producenci stawiają na różne taktyki, aby wygrać w punkcie sprzedaży. Ekspertka przedstawiała kilka zabiegów, które wpływają na zwiększenie sprzedaży w sklepie.

 

Karolina Ryglaska zwróciła uwagę, że jak wynika z danych Iternational Jourlnal of Scietific & Technology Reaserch Vol. 3, Issue 8, z sierpnia 2014 polityka promocyjna to dopiero 5. element generujący sprzedaż w sklepie. Największy wpływ na zachęcanie klientów do zakupów ma atmosfera punktu sprzedaży (wyposażenie, sprzęt, materiały wykończeniowe, wystawa), jego zagospodarowanie (planogram, układ alei, wygoda strefy kas), obsługa (serwis, uprzejmość, indywidualne podejście), komunikacja wizualna a w następnej kolejności promocje (rabaty, poziomy cen i konkretna marka produktu). Na końcu znajduje się polityka rozwiązywania problemów i wiarygodność sklepu.

Jak zauważa Karolina Rygalska zmiana ekspozycji warzyw i owoców w koszach wiklinowych zamiast plastikowych wpływa na przekonanie klientów, że mają do dyspozycji z produktami lokalnymi, organicznymi. Powoduje to także zwiększenie sprzedaży. Ekspozycja warzyw na lodzie zamiast w koszach to kolejny zabieg, który ma wyróżnić produkt, pokazać jego ekskluzywność i w efekcie zwiększyć sprzedaż. Taka ekspozycja zmienia postrzeganie towaru wśród klientów.

Jak przekonuje Karolina Rygalska bardzo często klient potrzebuje prostej, konkretnej i użytecznej informacji. Przykładem jest podzielenie awokado na dojrzałe i niedojrzałe, tak aby klienci bez dotykania od razu wiedzieli, które z nich wybrać, jeżeli chcą przygotować danie na dziś. 

Kolejnym zabiegiem, który zwiększa sprzedaż jest ułożenie ubrań męskich nie w kostkę, bo klienci nie wiedzą jak złożyć je tak samo, lecz na pół, co ułatwia oglądania, dotykanie i przekłada się na wyższe o 40 proc. zakupy tej kategorii produktów.

Tworzenie wrażenia obfitości i zatłoczonych półek w sklepie, gdzie klienci mają zbyt duży wybór, prowadzi często do rezygnacji z zakupów. Zmniejszenie możliwości wyboru wpływa na zwiększenie zakupów o 27 proc. Odpakowanie zabawek i wystawienie próbek produktów także ułatwia podjęcie decyzji o zakupie i wzrost sprzedaży.

Prowadzenie procesu zakupowego jako przyjemnego doświadczenia także przekłada się na wyższą sprzedaż. Przykładem jest sieć McDonald's która zainstalowała smartfony przy kasach. Gdy rodzice zamawiają jedzenie, dzieci grają w gry i nie przeszkadzają w składaniu zamówienia.

Jako przykład spójnej komunikacji  marki z punktem sprzedaży Karolina Rygalska podała przykład sieci Carrefour, który w hipermarketach tworzy strefy "piękności", "eko". Dostosowanie się producenta do tego konceptu wpływa na zwiększenie sprzedaży jego towarów, które klienci odbierają jako wiarygodne, pasujące do reszty otoczenia.

Prezentacja Komunikacja z shopperem jako element strategii marketingowej została wygłoszona podczas spotkania In-Store Media "Omnichannel advertising in retail".

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    9,52

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.