Ekspert: Scouting skuteczną metodą rekrutacji handlowców

Autor: Biuletyn PIH 24 marca 2017 11:02

Problem ze znalezieniem pracownika na współczesnym rynku pracy nie dotyczy już tylko kandydatów wykfalifikowanych, spełniających wymagania pracodawców, ale w ogóle kandydatów chętnych do pracy. Dotyczy to również handlowców, którzy wciąż są poszukiwani na rynku. Gdzie znaleźć dobrego handlowca? - zastanawia się na łamach Biuletynu PIH dr Magdalena Kot-Radojewska, doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, socjolog, pedagog, trener, adiunkt i Kierownik Akademickiego Biura Karier Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

Publikacja ofert pracy w popularnych serwisach rekrutacyjnych jest najczęściej stosowanym sposobem rekrutowania kandydatów do pracy. Nie do końca jest to jednak metoda skuteczna. Wielu kandydatów aplikuje na stanowiska pracy nie spełniając nawet podstawowych wymagań. Co więcej – aplikujący często nie stawiają się na rozmowy, marnotrawiąc czas i pieniądze pracodawców.

Scounting
Choć to jeszcze mało popularne w polskich realiach, zdarza się, że rekruterzy wychodzą w teren, w miejsca, gdzie najczęściej można spotkać właściwych kandydatów do pracy. Jeśli firma poszukuje specjalistów do obsługi klientów czy też handlowców, może wysyłać rekruterów np. do punktów sprzedaży telefonów komórkowych, banków, galerii handlowych. Na tym polega scounting, czyli poszukiwanie potencjalnych pracowników np. w ich aktualnym miejscu pracy. Jakie korzyści generuje ta metoda? Przede wszystkim daje możliwość zaobserwowania kandydata podczas faktycznego wypełniania przez niego obowiązków zawodowych. Pozwala ocenić potencjalnych kandydatów do pracy wówczas, gdy nawet nie wiedzą o tym, że są oceniani. Scounting może mieć miejsce również w świecie wirtualnym. Można szukać się specjalistów w serwisach społecznościowych, np. odwiedzając grupy zainteresowań.

Branża nie do końca ma znaczenie
Przy metodzie rekrutacji takiej jak scounting, branża ma mniejsze znaczenie, oferty produktowej można się nauczyć. Bardziej poszukiwane są specyficzne cechy charakteru i osobowości. Rekruterzy zwracają uwagę głównie na kompetencje interpersonalne kandydata, tj. komunikatywność, radzenie sobie ze stresem, ale również kulturę, rzetelność, cierpliwość czy zaangażowanie. Metoda ta pozwala znaleźć i zaproponować stanowisko pracy właściwemu kandydatowi w jego realnym miejscu pracy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    7,90

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane