Ekspert: Scouting skuteczną metodą rekrutacji handlowców

Autor: Biuletyn PIH 24 marca 2017 11:02

Problem ze znalezieniem pracownika na współczesnym rynku pracy nie dotyczy już tylko kandydatów wykfalifikowanych, spełniających wymagania pracodawców, ale w ogóle kandydatów chętnych do pracy. Dotyczy to również handlowców, którzy wciąż są poszukiwani na rynku. Gdzie znaleźć dobrego handlowca? - zastanawia się na łamach Biuletynu PIH dr Magdalena Kot-Radojewska, doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, socjolog, pedagog, trener, adiunkt i Kierownik Akademickiego Biura Karier Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

Publikacja ofert pracy w popularnych serwisach rekrutacyjnych jest najczęściej stosowanym sposobem rekrutowania kandydatów do pracy. Nie do końca jest to jednak metoda skuteczna. Wielu kandydatów aplikuje na stanowiska pracy nie spełniając nawet podstawowych wymagań. Co więcej – aplikujący często nie stawiają się na rozmowy, marnotrawiąc czas i pieniądze pracodawców.

Scounting
Choć to jeszcze mało popularne w polskich realiach, zdarza się, że rekruterzy wychodzą w teren, w miejsca, gdzie najczęściej można spotkać właściwych kandydatów do pracy. Jeśli firma poszukuje specjalistów do obsługi klientów czy też handlowców, może wysyłać rekruterów np. do punktów sprzedaży telefonów komórkowych, banków, galerii handlowych. Na tym polega scounting, czyli poszukiwanie potencjalnych pracowników np. w ich aktualnym miejscu pracy. Jakie korzyści generuje ta metoda? Przede wszystkim daje możliwość zaobserwowania kandydata podczas faktycznego wypełniania przez niego obowiązków zawodowych. Pozwala ocenić potencjalnych kandydatów do pracy wówczas, gdy nawet nie wiedzą o tym, że są oceniani. Scounting może mieć miejsce również w świecie wirtualnym. Można szukać się specjalistów w serwisach społecznościowych, np. odwiedzając grupy zainteresowań.

Branża nie do końca ma znaczenie
Przy metodzie rekrutacji takiej jak scounting, branża ma mniejsze znaczenie, oferty produktowej można się nauczyć. Bardziej poszukiwane są specyficzne cechy charakteru i osobowości. Rekruterzy zwracają uwagę głównie na kompetencje interpersonalne kandydata, tj. komunikatywność, radzenie sobie ze stresem, ale również kulturę, rzetelność, cierpliwość czy zaangażowanie. Metoda ta pozwala znaleźć i zaproponować stanowisko pracy właściwemu kandydatowi w jego realnym miejscu pracy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.