Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ekspert: Stokrotka może zmienić rynek convenience, ale konkurencja nie śpi

Autor: dlahandlu.pl 1 września 2016 11:39

- Czy wejście nowego formatu Stokrotki w segment convenience zmieni rynek? Jeśli będzie to format rzeczywiście inny niż już istniejące, to może i tak. Trzeba jednak pamiętać, że wszyscy patrzą sobie na ręce i bardzo szybko zapełniają lukę oraz podchwytują rozwiązania stosowane przez konkurencję - uważa Konrad Gruda, ekspert rynku retail w Roland Berger.

- Jeśli chodzi o asortyment to trend jest taki, że konsumenci oczekują świeżych produktów, ale czy to wystarczy, aby sieć, zapewne na zasadach franczyzy, była dochodowa? 2 tys. SKUs wskazuje na dość szeroki asortyment, więc format Stokrotki nie będzie typowym warzywniakiem. Pamiętajmy też, że największy dochód sklepy convenience osiągają na wyrobach alkoholowych i tytoniowych. Sklep za rogiem jest sklepem za rogiem, gdzie raczej nie nabywa się produktów planowo. Bliskość sprzyja budowaniu lojalności, a często sam sprzedawca - jeśli jest duszą sklepu, zwiąże ze sobą klienta - mówi Konrad Gruda.

Zdaniem eksperta segment convenience będzie rosnąć dość istotnie, zapewne kosztem istniejących sklepów tradycyjnych. - Wciąż jest ich dużo, ale miasta zostały mocno spenetrowane przez już działające sieci convenience (dobre lokalizacje, chęć przejścia obecnych właścicieli do franczyzy), więc na pewno nie będzie łatwo. Wzrost segmentu będzie widoczny w mniejszych miastach i obszarach poza miejskich - dodaje ekspert firmy Roland Berger.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,46

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.