Ekspert: Wraca moda na małe sklepy

Autor: dlahandlu.pl 28 września 2016 10:46

- Natura i lokalność to jednej z najsilniejszych obecnie trendów w handlu. Rośnie udział sprzedaży produktów tradycyjnych i ekologicznych, jest moda na tzw. slow food i slow life. Coraz więcej klientów mają bazary i lokalne warzywniaki. Współczesny tryb życia niejako wymusza zakupy blisko domu - uważa Kuba Antoszewski z Millward Brown.

- Klienci nie uznają kompromisów i chcą mieć możliwie dużo usług i produktów w jednym sklepie. Chcą by formaty były elastyczne, a zakupy robiło się przyjemnie i szybko. Cena wciąż jest dla konsumentów najważniejsza, ale już na drugim miejscu uplasowała się lokalizacja, a dalej  - jakość i różnorodność oferty. Choć dyskonty i supermarkety uzyskują coraz więcej udziału w rynku, rośnie też rola sklepów osiedlowych - mówił Kuba Antoszewski podczas prezentacji w czasie "Akademii Przedsiębiorczości", zorganizowanej przez Grupę Eurocash.

Ekspert zwrócił też uwagę, że dzisiaj detaliści nie skupiają się na tym jak dotrzeć do klienta, ale jak go zainteresować i zaangażować. - Internet nie odbierze klientów tradycyjnym sklepom. Te kanały wzajemnie się inspirują. Klienci oczekują tych samych doznań zakupowych oraz wysokiej jakości obsługi. Nowe technologie wyznaczają trendy i kierunki, ale mogą być obsługiwane przez handel. Amerykańska sieć Walmart udostępniła internet klientom swoich sklepów, aby mogli porównywać ceny produktów. Okazało się, że większość z nich, mimo że ceny w internecie były niższe, i tak zdecydowała się na zakupy w Walmarcie - mówił Kuba Antoszewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.