Ekspert: Wraca moda na małe sklepy

Autor: dlahandlu.pl 28 września 2016 10:46

- Natura i lokalność to jednej z najsilniejszych obecnie trendów w handlu. Rośnie udział sprzedaży produktów tradycyjnych i ekologicznych, jest moda na tzw. slow food i slow life. Coraz więcej klientów mają bazary i lokalne warzywniaki. Współczesny tryb życia niejako wymusza zakupy blisko domu - uważa Kuba Antoszewski z Millward Brown.

- Klienci nie uznają kompromisów i chcą mieć możliwie dużo usług i produktów w jednym sklepie. Chcą by formaty były elastyczne, a zakupy robiło się przyjemnie i szybko. Cena wciąż jest dla konsumentów najważniejsza, ale już na drugim miejscu uplasowała się lokalizacja, a dalej  - jakość i różnorodność oferty. Choć dyskonty i supermarkety uzyskują coraz więcej udziału w rynku, rośnie też rola sklepów osiedlowych - mówił Kuba Antoszewski podczas prezentacji w czasie "Akademii Przedsiębiorczości", zorganizowanej przez Grupę Eurocash.

Ekspert zwrócił też uwagę, że dzisiaj detaliści nie skupiają się na tym jak dotrzeć do klienta, ale jak go zainteresować i zaangażować. - Internet nie odbierze klientów tradycyjnym sklepom. Te kanały wzajemnie się inspirują. Klienci oczekują tych samych doznań zakupowych oraz wysokiej jakości obsługi. Nowe technologie wyznaczają trendy i kierunki, ale mogą być obsługiwane przez handel. Amerykańska sieć Walmart udostępniła internet klientom swoich sklepów, aby mogli porównywać ceny produktów. Okazało się, że większość z nich, mimo że ceny w internecie były niższe, i tak zdecydowała się na zakupy w Walmarcie - mówił Kuba Antoszewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane