Eurocash dzieli grupę na dwa segmenty: hurtu i detalu

Autor: dlahandlu.pl 24 marca 2018 09:35

Eurocash dzieli grupę na dwa segmenty: hurtu i detalu Fot. materiały prasowe

W 2018 roku Grupa Eurocash w celu poprawienia przejrzystości raportowania będzie prezentować wyniki w podziale na dwa segmenty: hurtu i detalu – poinformowała spółka w raporcie rocznym. W 2017 roku segment detaliczny stanowił w Grupie Eurocash blisko 19 proc., podczas gdy segment hurtowy odpowiedzialny był za 81 proc. przychodów ze sprzedaży.

W segmencie hurtowym uwzględnione zostaną przychody ze sprzedaży formatów dystrybucji: Eurocash Dystrybucja, Eurocash Serwis, Eurocash Alkohole, Eurocash Cash&Carry, Eurocash Gastronomia, Pay Up.

W segmencie detalicznym zaprezentowana zostanie sprzedaż: Delikatesów Centrum – sprzedaż hurtowa do sklepów franczyzowych z uwzględnieniem sprzedaży Projektu Świeże do sieci Delikatesy Centrum, Delikatesów Centrum własnych – sprzedaż detaliczna spółek Firma Rogala, FHC-2, Madas oraz EKO Holding, Inmedio – sprzedaż detaliczna saloników prasowych Inmedio.

Spółka podała, że w 2017 roku sprzedaż towarów realizowana przez segment Hurtu Niezależnego wyniosła 12 717,75 mln zł w porównaniu do 12 283,82 mln zł w roku poprzednim, co oznacza wzrost o 3,53 proc. W 2017 r. hurtowa sprzedaż towarów realizowana przez segment Hurt Zintegrowany wzrosła o 0,57 proc. wynosząc 6 419,34 mln zł w porównaniu do 6 383,08 mln zł w roku ubiegłym. Dynamika sprzedaży segmentu była pod wpływem konsolidacji przejętych spółek (FHC2, Madas), do których sprzedaż hurtowa w 2017 r. została prezentacyjnie przesunięta do segmentu Detalicznego.

Sprzedaż detaliczna towarów realizowana przez segment Detaliczny w 2017 r. wyniosła 2 153,19 mln zł w porównaniu do 934,74 mln w roku ubiegłym. Sprzedaż towarów realizowana przez segment Projekty w 2017 r. wyniosła 552,04 mln zł w porównaniu do 271,35 mln zł w roku ubiegłym, co było głównie związane z rozwojem dystrybucji produktów świeżych do sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum. Sprzedaż Projektu Świeże w 2017 r. wyniosła 488,64 mln zł w porównaniu do 234,36 mln zł w roku poprzednim.

Przeczytaj także:

Spółka podała także, że w 2017 roku segment detaliczny stanowił w Grupie Eurocash blisko 19 proc., podczas gdy segment hurtowy odpowiedzialny był za 81 proc. przychodów ze sprzedaży Grupy Eurocash.

Największy udział w sprzedaży segmentu hurtowego stanowią przychody ze sprzedaży generowane przez Eurocash Serwis – 32 proc., następnie Eurocash Dystrybucja i Eurocash Cash&Carry – po 25 proc. sprzedaży segmentu hurtowego. Sprzedaż segmentu Eurocash Alkohole stanowi ok. 13 proc. sprzedaży.

Segment Detaliczny składa się głównie ze sprzedaży hurtowej do Delikatesów Centrum, która stanowi ok. 49 proc. uwzględniając sprzedaż Projektu Świeże (dystrybucja produktów świeżych takich jak owoce, warzywa, mięso i wędliny). Sklepy własne Delikatesy Centrum prowadzone przez spółki w których Eurocash posiada 50 proc. udziału (Firma Rogala, FHC-2, Madas) stanowią 17 proc. przychodów ze sprzedaży, natomiast sklepy prowadzone przez EKO Holding (zarówno sklepy Delikatesy Centrum jak i EKO) stanowią 20 proc. sprzedaży. Do segmentu detalicznego zaliczana jest również sprzedaż detaliczna saloników prasowych Inmedio, których udział w przychodach segmentu stanowi 14 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.