PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Eurocash: Handel tradycyjny zdobywa udziały rynkowe. Może to wyznaczać kierunek na kolejne lata

Autor: dlahandlu.pl 31 marca 2014 09:30

Eurocash: Handel tradycyjny zdobywa udziały rynkowe. Może to wyznaczać kierunek na kolejne lata

Dla handlu 2013 rok to symboliczny wzrost na poziomie 1,5%, wobec 3% rok wcześniej. Są jednak i pozytywne sygnały dla segmentu handlu tradycyjnego, w ramach którego działa Grupa Eurocash i nasi klienci. Mimo że niezależne sklepy odczuły spadek przychodów z powodu otoczenia gospodarczego, handel tradycyjny w rzeczywistości zdobywa udziały rynkowe - uważa Luis Amaral, prezes Eurocash.

- 2013 r. bez wątpienia był rokiem  trudnym, na co wpływ miały przede wszystkim dwie kwestie. Po pierwsze, sytuacja rynkowa - spowolnienie gospodarcze ostatnich lat w sposób widoczny przełożyło się na gorszą koniunkturę na rynku handlu. A po drugie, przeszliśmy przez kluczowy etap integracji działalności Grupy Eurocash z Tradisem, który dołączył do Grupy dwa lata temu. I choć miało  to negatywny wpyw na osiągniąte wyniki, było konieczne z punktu widzenia efektywności funkcjonowania połączonej Grupy w dłuższym okresie. Dla rynku handlu ubiegły rok to symboliczny wzrost na poziomie 1,5%, wobec 3% rok wcześniej. Są jednak i pozytywne sygnały dla segmentu handlu tradycyjnego, w ramach którego działa Grupa Eurocash i nasi klienci. Mimo że niezależne sklepy odczuły spadek przychodów z powodu otoczenia gospodarczego, handel tradycyjny w rzeczywistości zdobywa udziały rynkowe. Może to wyznaczać kierunek na kolejne lata. Wyraźnie widać bowiem, że maleje różnica, jeżeli chodzi o tempo wzrostu handlu tradycyjnego i jego głównego konkurenta - sieci dyskontów. Jeszcze dwa-trzy lata temu dyskonty rosły w tempie ok. 20 proc. rocznie, a handel tradycyjny 3-4 proc. Obecnie jest to odpowiednio 3-4 proc. oraz 1-2 proc. Utwierdza nas to w przekonaniu,  że realizowana przez Grupę Eurocash strategia rozwoju jest słuszna, a nasza praca na rzecz poprawy konkurencyjności niezależnych detalistów w Polsce przynosi wymierne efekty. (...). W formacie dystrybucji produktów impulsowych, zmiany zachodzące na rynku dały nam możliwość przyspieszenia konsolidacji rynku dystrybucji papierosów. W grudniu 2013 ogłosiliśmy zamiar połączenia KDWT z Kolporter FMCG. Nowy podmiot utworzony z połączenia KDWT i Kolporter FMCG w którym będziemy mieli 75% udziałów a nasz partner 25%, będzie miał wiodącą pozycję na rynku dystrybucji papierosów. Sprzedaź połączonego podmiotu powinna przekroczyć 5 mld zł -  i skala ta powinna umożliwić istotną poprawę efektywności tego biznesu. Sfinalizowanie transakcji będzie możliwe po uzyskaniu zgody Prezesa UOKiK - pisze Luis Amaral, prezes Eurocash SA w liście do akcjonariuszy dołączonym do raportu rocznego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    4,82

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.