Eurocash: Pogorszenie wyników to efekt m.in. słabszej sprzedaży hurtowej w sezonie letnim

Autor: dlahandlu.pl 10 listopada 2017 10:25

Wyniki Grupy Eurocash w trzecim kwartale br. były pod wpływem trzech najistotniejszych czynników. Po pierwsze, sprzedaż rośnie dzięki dokonanym akwizycjom oraz inwestycjom w nowe projekty. Z drugiej strony, inwestycje te obciążają przejściowo wyniki grupy. Dodatkowy negatywny wpływ na wyniki trzeciego kwartału miała ponadto gorsza rentowność zanotowana w formacie Cash&Carry oraz w segmencie dystrybucji papierosów i produktów impulsowych – informuje spółka.

Grupa Eurocash podała, że w trzecim kwartale 2017 roku osiągnęła zysk 37,5 mln zł, wobec 61,7 mln zł rok wcześniej. Narastająco po dziewięciu miesiącach tego roku znormalizowany zysk netto wyniósł 75 mln zł wobec blisko 117 mln zł przed rokiem.

W trzecim kwartale EBITDA grupy spadła rdr o 17,7 proc. do 101,5 mln zł wobec 131 mln zł oczekiwanych przez rynek. Marża EBITDA spadła do 1,64 proc., z 2,14 proc. przed rokiem. Natomiast w okresie trzech kwartałów 2017 roku narastająco znormalizowana EBITDA spadła o 7,7 proc. rdr do 259,2 mln zł. 

Wpływ na niższy wynik EBITDA grupy w trzecim kwartale br. miało między innymi pogorszenie rentowności w segmencie Hurt Niezależny, szczególnie w formacie Cash&Carry oraz dystrybucji papierosów i artykułów impulsowych. EBITDA tego segmentu za pierwsze trzy kwartały br. wyniosła 121 mln zł wobec 156 mln zł w analogicznym okresie 2016 r. W samym trzecim kwartale sięgnęła natomiast 51 mln zł wobec 73 mln zł rok wcześniej.

– Gorszy wynik w segmencie Hurt Niezależny wynika m.in. ze słabszego od oczekiwań sezonu letniego, co miało negatywny wpływ na sprzedaż napojów oraz piwa. Zgodnie z zapowiedziami, w trzecim kwartale kontynuowaliśmy restrukturyzację sieci Cash&Carry. Miało to pozytywne przełożemie na sprzedaż like-for-like, która drugi kwartał z rzędu była na lekkim plusie, ale w krótkim terminie odbiło się to na rentowności tego formatu, która znalazła się ponadto pod presją kosztów pracowniczych. Gorsze wyniki w tym roku notuje także Eurocash Serwis z uwagi na niższą sprzedaż i marżę na produktach impulsowych oraz dodatkowe koszty związane z reorganizacją logistyki – wyjaśnił Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash .

Na koniec trzeciego kwartału br. sieć Cash&Carry obejmowała 185 lokalizacji. Liczba sklepów sieci partnerskiej „abc”, które są głównymi klientami hurtowni Cash&Carry, na koniec września br. wynosiła 8.659 placówek, o 54 więcej niż na koniec 2016 roku.

Liczba sklepów franczyzowych należących do sieci Delikatesy Centrum na koniec września br. wynosiła 1.099 placówek, czyli o 13 więcej niż na koniec 2016 r., natomiast sieci partnerskie obsługiwane przez Eurocash Dystrybucja (Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, PSD) na koniec III kwartału liczyły łącznie 4830 sklepów, co oznacza przyrost od początku tego roku o 80 placówek. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,46

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane