Eurocash: Produkty świeże przewagą konkurencyjną Delikatesów Centrum

Autor: dlahandlu.pl 10 listopada 2017 09:56

Eurocash: Produkty świeże przewagą konkurencyjną Delikatesów Centrum Fot. za delikatesy.pl

Detaliczna sprzedaż towarów realizowana przez segment detaliczny Eurocashu w III kwartale 2017 r. wyniosła 561,08 mln zł oraz 1 611,14 mln zł w pierwszych trzech kwartałach 2017 r. Głównym powodem wzrostu sprzedaży segmentu detalicznego była konsolidacja przejętych spółek detalicznych (EKO, FHC-2, Madas).

EBITDA segmentu detalicznego wyniosła w III kwartale 2017 r. 7,62 mln zł, w porównaniu do 7,87 mln zł w III kwartale 2016 r. EBITDA w pierwszych trzech kwartałach 2017 r. wyniosła 27,81 mln zł w porównaniu do 21,01 mln zł w pierwszych trzech kwartałach 2016 r.

Dynamika sprzedaży detalicznej w III kwartale 2017 r. dla stałej liczby sklepów własnych Inmedio wyniosła +1,5 proc., Delikatesy Centrum +3,18 proc. oraz EKO +2,2 proc. r/r. W pierwszych trzech kwartałach dynamika sprzedaży LfL wyniosła dla Inmedio +2,46 proc., +2,27 proc. dla sklepów własnych Delikatesy Centrum oraz +1,7 proc. dla sklepów EKO.

– Głównym motorem dynamicznego wzrostu sprzedaży w segmencie detalicznym są akwizycje zrealizowane na przełomie 2016 i 2017 r., a w szczególności przejęcie blisko 250 supermarketów EKO. Kontynnujemy integrację tych placówek z Delikatesami Centrum, tak aby docelowo stworzyć ogólnopolską sieć supermarketów, z silną marką, obejmującą placówki franczyzowe oraz własne. Rozwój własnego detalu ma strategiczne znaczenie dla przyszłości Grupy Eurocash i naszych klientów. To oni będą beneficjentami rozwiązań, które wypracujemy we własnych sklepach, zarówno w kontekście efektywnej logistyki, marketingu, jak i odpowiedniej skali, która umożliwi uzyskanie konkurencyjnych warunków zakupowych i w efekcie pozwoli wspólnie mierzyć się z dyskontami – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Wzrost sprzedaży Grupa zanotowała także dzięki postawieniu na rozwój nowych formatów detalicznych (takich jak Duży Ben, 1minute, abc na kołach i Kontigo) oraz rozwój dystrybucji artykułów świeżych. W ciągu trzech kwartałów br. sprzedaż segmentu Projekty przekroczyła 395 mln zł wobec niespełna 170 mln zł rok wcześniej. EBITDA tego segmentu za pierwsze trzy kwartały 2017 r. wyniosła -39 mln zł (w porównaniu z -26 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku), a w samym trzecim kwartale segment ten obciążył wynik EBITDA Grupy Eurocash kwotą blisko 13 mln zł wobec 10 mln zł przed rokiem.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane