Eurocash stawia na convenience - Inmedio i 1minute w portfelu Grupy

Autor: www.dlahandlu.pl 11 czerwca 2014 09:06

Eurocash stawia na convenience - Inmedio i 1minute w portfelu Grupy

19 czerwca Eurocash zawarł z Lagardere Services oraz z HDS Polska przedwstępną umowę sprzedaży 51proc. udziałów w spółce, która będzie prowadzić ogólnokrajową sieć sklepów detalicznych pod marką „Inmedio".

Po przeprowadzeniu transakcji Eurocash będzie sprawował kontrolę nad spółką prowadzącą sieć ponad 410 sklepów detalicznych Inmedio. Zawarcie umowy przyrzeczonej jest uzależnione od spełnienia się warunków uzgodnionych w umowie przedwstępnej, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W tym samym dniu spółka zależna od Eurocash - Eurocash Convenience zawarła z HDS Polska oraz spółką Relay Duo umowę franczyzową na podstawie której ECC będzie miał prawo do wykorzystywania znaku towarowego „1minute" do rozwoju na terenie Polski sieci sklepów detalicznych pod marką „1minute" zgodnej z koncepcją sklepu opracowaną przez HDS i wykorzystywaną w blisko 70 sklepach pod tym szyldem.

HDS Polska wchodzi w skład międzynarodowej grupy Lagardere Services. W Polsce zarządza obecnie blisko 740 lokalizacjami prowadzącymi sprzedaż detaliczną.
Nabycie kontroli nad spółką prowadzącą sieć sklepów pod marką „Inmedio" oraz zawarcie umowy franczyzowej na rozwój sieci 1minute stanowi kolejny element polityki akwizycyjnej Grupy Eurocash oraz umożliwi rozwój Grupy w segmencie convenience w oparciu o model franczyzowy, co powinno przyczynić się do wzrostu konkurencyjności Grupy.

Przychody ze sprzedaży sklepów należących do sieci Inmedio w 2013 r. wyniosły ok 507 mln zł, a zysk EBITDA w tym okresie wyniósł ok. 15,6 mln zł (dane niezaudytowane).

- Równie istotna z punktu widzenia możliwości rozwoju Grupy Eurocash jest umowa franczyzowa na rozwój placówek 1minute. Umożliwi ona nam dostęp do rozpoznawalnej marki oraz do wypracowanych, wdrożonych i sprawdzonych rozwiązań systemowych i produktowych, które powinny przyczynić się do przyspieszenia rozwoju sklepów typu convenience przez Grupę Eurocash. Format convenience - zawsze to czego potrzebuję, blisko, szybko i wygodnie - to skuteczny sposób budowania przewagi konkurencyjnej wobec dyskontów i hipermarketów. Jako hurtowy partner tzw. tradycyjnego handlu jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwojem tego typu placówek i możliwościami, jakie stwarza nam współpraca z HDS - dodał Jacek Owczarek. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • nn 2014-06-19 11:33:42

    super ruch EC - jeszcze chwila a osiągnie to co chciał

  • czytelnik 2014-06-12 11:25:27

    Autor artykułu wędruje w czasie? "19 czerwca Eurocash zawarł.."?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6447

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.