Eurocash: W Akademii Umiejętności wzięło udział ponad 18 tys. właścicieli i pracowników sklepów

Autor: dlahandlu.pl 25 września 2018 12:41

Eurocash: W Akademii Umiejętności wzięło udział ponad 18 tys. właścicieli i pracowników sklepów Na zdj. Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash

- Rozwój Akademii Umiejętności dobrze obrazuje sposób, w jaki działa Grupa Eurocash, wspierając niezależnych przedsiębiorców. Najpierw na mniejszą skalę testujemy i wdrażamy rozwiązania, które później – kiedy mamy przekonanie, że są sprawdzone i wystarczająco rozwinięte – udostępniamy wszystkim partnerom i klientom. Tak właśnie było z naszymi nowymi konceptami sprzedażowymi i franczyzowymi, jak chociażby Faktoria Win, Piwne Terytoria, Duży Ben czy obecnie Kontigo - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash.

25 września w Łodzi odbywa się trzecia już edycja Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu. Wydarzenie zgromadziło pięć tysięcy osób – polskich przedsiębiorców, właścicieli i pracowników sklepów detalicznych: abc, Delikatesy Centrum, Euro Sklep, Gama, Groszek oraz Lewiatan. 

Poniżej rozmowa portalu dlahandlu.pl z Katarzyną Kopaczewską

Rozmawiamy w dniu Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu, organizowanego przez Akademię Umiejętności Eurocash. Jaka jest jego główna idea?

Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash: Od ośmiu lat prowadzimy Akademię Umiejętności Eurocash, która daje tysiącom właścicieli niezależnych sklepów i ich pracownikom możliwości rozwoju, podnoszenia kwalifikacji, korzystania z wiedzy eksperckiej dotyczącej handlu, obsługi klienta czy zarządzania sklepem. Historycznie, dostęp do tych narzędzi i wiedzy był w praktyce zarezerwowany dla największych sieci dyskontów i sklepów wielkopowierzchniowych. Wiadomo, że pojedynczy sklep spożywczy nie mógłby sobie pozwolić na kompleksowe, cykliczne szkolenia z różnych obszarów dla całego zespołu. Zmieniliśmy to dzięki Akademii, a niezależni detaliści otrzymują bez opłat konkretne wsparcie, aby stawać się coraz bardziej konkurencyjnymi.

Od 2016 roku, czyli trzeci rok z rzędu, Kongres otwiera we wrześniu kolejny rok działalności Akademii, organizując Kongres Przedsiębiorczości Polskiego Handlu. W tym roku w Łodzi – wcześniej w Katowicach i w Warszawie. W jednym czasie i miejscu spotyka się prawie pięć i pół tysiąca ludzi z naszej branży – przede wszystkim nasi klienci, a więc właściciele i pracownicy sklepów funkcjonujących w ramach sieci franczyzowych i partnerskich organizowanych przez Grupę Eurocash. Kongres jest znakomitą platformą dialogu i wymiany informacji, a jednocześnie wydarzeniem, w ramach którego poruszyć możemy ważne tematy. Warsztaty i wykłady poprowadzą nasi goście specjalni i eksperci – w tym partnerzy Akademii, a więc przedstawiciele czołowych firm FMCG i instytucji naukowo-badawczych.

Akademia Umiejętności Eurocash powstała w 2010 r. jako projekt dla sieci Delikatesy Centrum. Sześć lat później projekt zmienił formułę. Jak ewoluuje AUE?

Rozwój Akademii dobrze obrazuje sposób, w jaki działa Grupa Eurocash, wspierając niezależnych przedsiębiorców. Najpierw na mniejszą skalę testujemy i wdrażamy rozwiązania, które później – kiedy mamy przekonanie, że są sprawdzone i wystarczająco rozwinięte – udostępniamy wszystkim partnerom i klientom. Tak właśnie było z naszymi nowymi konceptami sprzedażowymi i franczyzowymi, jak chociażby Faktoria Win, Piwne Terytoria, Duży Ben czy obecnie Kontigo. Tak jest z rozwijaną przez nas platformą dystrybucji produktów świeżych. I dokładnie tak samo było z samą Akademią. Zaczęliśmy od Delikatesów Centrum, sześć lat później udostępniliśmy ten program pozostałym sieciom franczyzowym i partnerskim, dzięki czemu w 2016 r. liczba uczestników wzrosła do ponad 14 tysięcy i skala ta wciąż się powiększa.

Co ważne, dbamy o to, aby dostosowywać program Akademii do bieżących wyzwań rynkowych. W formie kursów e-learningowych, warsztatów i konferencji skupiamy się na takich tematach jak chociażby zarządzanie personelem, obsługa klienta, zarządzanie magazynem czy prowadzenie stoiska z produktami świeżymi. Od zeszłego roku intensywnie rozwijamy tematykę sukcesji, która dotyczy wielu przedsiębiorców z sektora handlowego oraz innych gałęzi gospodarki. W szczególności tych, którzy zakładali swoje firmy na początku lat 90-tych. Naszym celem jest wsparcie właścicieli sklepów, aby mogli przejść przez ten proces w sposób zaplanowany i skuteczny.

Co jeszcze udało się osiągnąć Akademii? Jakie są strategiczne plany dla tego projektu na najbliższe lata?

Powodem do dumy jest rosnąca liczba przedsiębiorców i ich pracowników, którzy korzystają regularnie z oferty szkoleniowej Akademii Umiejętności Eurocash. Tylko w ubiegłym roku akademickim udział w naszych szkoleniach, warsztatach i konferencjach wzięło 18 tysięcy osób.
Niezwykle ważnym krokiem było uruchomienie studiów podyplomowych, których formułę opracowaliśmy ze Szkołą Główną Handlową. To pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce. Dzięki niej uczelnia wyższa oraz firmy z sektora FMCG wypracowały program skierowany do właścicieli niezależnych sklepów. Pierwsza edycja za nami – 75 przedsiębiorców ukończyło dedykowany kierunek studiów. To motywuje nas do dalszych działań – kolejne studia ruszają już w październiku.
Zadaniem Akademii jest praktyczna edukacja przedsiębiorców w tematach najważniejszych dla prowadzenia ich codziennego biznesu. I w tym kierunku będziemy rozwijać dalej ten projekt. Wspomniałam o ważnym i aktualnym temacie sukcesji, ale innym przykładem naszych działań jest promocja zawodu sprzedawcy. Jest to kluczowe dla wsparcia naszych klientów w okresie, w którym niemal każdy pracodawca ma trudności w znalezieniu nowych, odpowiednio wykwalifikowanych osób do pracy.

Co jest motywem przewodnim tegorocznego Kongresu?

Tegoroczny Kongres jest poświęcony tematom bliskim przedsiębiorcom. Kładziemy nacisk na zagadnienia dotyczące konsumenta, zarządzania personelem, przywództwa i motywacji, jak również wspomniana sukcesja w biznesie. Wśród zaproszonych gości specjalnych, którzy podzielą się swoją wiedzą, znaleźli się m.in. prof. Henryk Mruk z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Wskaże, jak nasze codzienne działania wpływają na klientów sklepów. O skuteczną motywację i pobudzenie energii zadba Jakub B. Bączek, trener mentalny kadry narodowej siatkarzy Stephane Antigi – złotych medalistów mistrzostw świata w 2014 r. O tym, jak skutecznie przekazać prowadzony biznes opowie mecenas dr Małgorzata Rejmer. Sportowiec i przedsiębiorca Rafał Sonik podzieli się swoimi doświadczeniami w zakresie efektywnego łączenia pasji i biznesu. Prof. Rafał Ohme wyjaśni natomiast reguły, które rządzą naszymi emocjami i rozumem. Kwestią przywództwa zajmie się mówca i mentor Robert Krool. A o tym, jak uczynić motywację stylem życia, opowie dr Mateusz Grzesiak.

  • sylwek 2018-09-26 11:12:33

    Warto poczytać na money.pl

    Tam wygląda ten projekt, oczami uczestników, inaczej.

  • x 2018-09-25 23:52:04

    a gdzie jest moderator forum ?

  • Adam 2018-09-25 20:13:53

    Byłem,uważam wykłady za bardzo ciekawe. Pozdrawiam

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,16

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.